engelssons minsting

Publicerad 2012-02-02 11:41:24 i Allmänt,

fyller 18 år..  Ja nu tar den sista ungen klivet över artonårsdagen.. Vid tiotiden på morgonen för 18 år sedan födde jag mitt yngsta barn.. En liten genomtrött tjej som föddes efter en lång seg förlossning som varade i all evighet..både hon o jag var helt slut..  Jag låg med henne mot  mitt bara bröst för hennes kroppstemperatur var låg o de drog på henne en liten luva för att hålla huvudet varmt..  Där låg vi o mös medan det lilla pyret hostade upp en massa fostervatten hon svalt..   En liten tjej 50 cm lång o 3800gr tung..med nyfikna mörka ögon o en mörk hårman.. O nyfiken har hon förblivit genom åren..överallt stack hon fram sin lilla näpna näsa så fort något spännande var på gång..Hon tittade stilla på hur något gjordes o så gjorde hon tvärsäkert efter..hennes små fingrar knåpade alltid med något o så även idag..  Otaliga e de presenter som hon skickligt tillverkat till alla oss i familjen genom åren..varje jul får engelsson ett egenhändigt byggt paket med en hemmagjord finsak av henne. Själva paketen e så fina att engelsson sparat vartenda ett av dem..  Nu kliver hon fram med långa lugna steg i livet..lite skakigt har hon haft det genom åren..föräldrar som skiljs när man bara e 10 år e fruktansvärt tungt..att behöva välja en föälder ännu tyngre. Hon har bott enbart hos mig sen dess och jag förlorade själv min far i ungefär den åldern i o med att han flyttade till Finland..så jag kan leva mig i hur det känns..  Jag hoppas jag kunnat ge henne trygghet o kärlek .  Nu väntar nya utmaningar för mitt lilla nyfikna barn..kliv på--stega ut i livet..jag finns ett steg bakom så länge som du tycker du behöver mig..o efter det så finns jag här..i hemmet..hit hem e du alltid välkommen.. Jag älskar dig Julia Heidi Michelle...


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-02-03 00:17:08

Grattis till både mamma och 18 åringen! :)



När jag var liten/ung fick jag alltid höra att tiden går fortare ju äldre man blir och nu är jag så gammal att jag vet att det är sant.



Jag har ju också en Julia som blir myndig i år och jag tycker inte att det var så väldigt länge sedan hon kom till världen. Min yngsting fyller tonåring till sommaren och börjar högstadiet till hösten. Fattar inte hur det gick till!? Hon låg ju nyss på golvet och kravlade sig fram.



Hoppas ni hade en härlig och trevlig födelsedag, men något annat är väl knappast tänkbart i Engelssons hus? ;)



Massor av kramisar!

Postat av: Janne

Publicerad 2012-02-03 09:43:08

HeJ! Grattis till Engelssons dotter. Hoppas Engelsson får en fridfull helg !

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-02-03 10:40:02

Ha en bra helg och extra kram till 18 åringen!!

Postat av: Svenne

Publicerad 2012-02-04 09:07:14

Du får gärna säga grattis till Michelle ifrån mig..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej