God kväll bloggvärlden...

Publicerad 2012-02-22 21:21:43 i Allmänt,

nu ylar vinden här i Blekinge..  Det har varit en fullständigt jämngrå dag som flutit på i rätt rask takt..  Förmiddagen spenderade vi i Karlshamn med att hämta bord o stolar till Isas vind..ett högt barbord med fyra barstolar till blev det.. Det var inget direkt fotoväder idag..så vi brydde oss inte om att stanna till i stan, utan åkte hem via en massa småvägar..
.
.
Nånstans ute i obygderna så fann vi ett övergivet litet hus..engelsson har en viss förkärlek för dessa övergivna raringar..  Jag hamnar alltid i en speciell stämning när jag står ansikte mot ansikte med ett tomt hus..  Jag ser bilder virvla förbi o känner röster skölja över mig..solen bryter fram o det blir alltid sommar.. Jag ser barbenta barnungar  springa längs trädgårdsgångar..ser kjolar o o blonda flätor virla förbi..fräkniga pojkansikten med håret på ända..det klättras i trän o klängs på grindar..ja ett herrans vimmel kan det bli omkring engelsson under ett kort ögonblick..innan allt tonar bort o det lilla hukande huset åter träder fram....
Så var det även idag..med detta lilla hus..som ligger vid en grusväg  i en by nånstans i lilla Blekinge
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ja ännu ett hus i engelssons samling av små övergivna hus..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-02-22 23:16:19

Synd och skam att små charmiga hus får stå obodda och förfalla. Själv blir jag nedstämd och olustig när jag ser sådana övergivna hus så tänker att det kanske hänt en tradgegi där som gjort att ägarna valt att fly sitt hus. Tänks så olika vi kan uppfatta en och samma sak. :)



Ha det gott, vännen!

Kramisar!

Postat av: Moster Mjölgumpa

Publicerad 2012-03-11 20:18:25

Det här huset kände jag genast igen. Inte har jag sett det i verkligheten, men som akrylmålning på en utställning jag besökte förra våren. Du hittar den på konstnärens hemsida http://troelskirk.com/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej