Goder kväll bloggvärlden

Publicerad 2012-02-06 22:41:07 i Allmänt,

hur har ni det i stugorna..  engelsson sitter o summerar dagen..  Den har varit lång o intensiv.. Käre maken har inhandlat sig ett nytt åkdon eftersom den gamla bilen inte ville mer..  Sen har vi tagit oss en åktur till Sölvesborg..  Ett snöigt stillsamt Blekinge for vi igenom..  I Sölvesborg handlade vi lite tyg o kläder till lilla Zelda..o engelsson tog lite bilder..  Vi stod inne på en liten smal gata när solen plötsligt började skina mitt i värsta snöovädret..o ja effekten var rätt vacker.
Väl hemma igen så kom jag på att jag inte fotat våran årliga snögubbe..en sån byggs det varje år nämligen..o i år tycker jag han har ovanligt mycket attitud..
...
,
,
Jag har ju suttit av o an vid symaskinen de sista dagarna..en kvart då o en halvtimme då..o jag tänkte ge er en liten sneakpeek på vad jag åstadkommit hittill..helt klar e jag inte ännu men så här har det blivit såhär långt..
.
.
engelssons älskade symaskin
Här ser ni gardinerna i matrummet o kökssoffan..full i prickiga kuddar..det känns onekligen som vår inomhus nu
Nu ska jag dricka lite te o varva ner..ha det bra..kram


Postat av: Svenne

Publicerad 2012-02-07 21:12:34

Ljuvligt.. Mer snöbilder.

Postat av: Janne

Publicerad 2012-02-10 08:33:51

Hej! Snögubben är det ett porträtt av Engelsson eller hennes make måntro?? SKRATTAR !! Ha en god helg !

Postat av: Gardenhouse

Publicerad 2012-02-10 17:22:00

Så snyggt det blev på både soffan och i fönstret, det är härligt att kika runt på all vår pyntning :)

Ha en fin helg!

Kram Sussi

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-02-12 14:28:01

Så vårigt och fint du fått till det, och vilken pangbild högst upp!! Läckert!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej