Vårsolen..

Publicerad 2012-02-25 16:54:04 i Allmänt,

har sköljt i våg efter våg över oss idag..den har strålat med full kraft o smält bort de sista gråsvarta snöhögar som fanns här o där..  Ovanpå det har det blåst..nåt otroligt mycket..men vindarna har varit milda.. engelsson o maken var på loppis nere i byn idag..o storfyndade babykläder.. 17 plagg i kanonskick för bara 145 kr.. Det måste väl vara ett jättefynd..o fina märkeskläder var det.. Till Zac hittade jag en stansmaskin med tillhörande små block som man kan byta ut o stansa ut bokstäver ur pappers ark..  O till denna klipp-o klistrakille så var det perfekt.. Han e nämligen jämt igång med saxen o det ligger klipp överallt där han far fram..o det lär ju inte minska nu men det kommer att vara pappersskräp av mera litterär art..hihi Nå han blev glad o hans mamma o pappa får väl ha lite överseende kan engelsson tycka..man ska upp muntra små kreativa barn..
.
.
.
Vi var bjudna på middag idag maken o jag hos goda vänner men så blev mannen i huset sjuk o då valde vi o stanna hemma..så vi inte drar hem mer smittor till huset..  lilla Zelda håller precis på o genomlever sin första förkylning..o det gillar hon INTE..ingen hödare o vara snorig när man e knappt en månad gammal.. Så mer sjukdomar behöver vi inte..  Det får bli tacokväll med resten av huset istället..o det blir mysigt det oxå.. Nu har vi precis ätit ett lass våfflor..ja jag vet..tjuvstart..först den 25 mars ska det vara ju..men Isabelle blev sugen på våfflor igår o på den vägen e det..  O gott var det..vi prövade en ny våffelsmet ..Garant--o den kan jag varmt rekommendera..de blev sådär härligt sega..mums
.
.
.
Sen har jag kämpat med att lära mig o använda en stickbåge..knittingloom..o det går då verkligen INTE bra..jag fattar inte vad jag gör för fel..allt blir på nåt sätt för tajt..jag har repat upp massor av gånger men får det inte o funka..
Jag har kollat på en miljon filmer på Youtube..men detta e kanske inget för mig..


Postat av: Cicki

Publicerad 2012-02-25 23:27:59

Vilka fynd du gjort. Här har vi drabbats av Stockholmspriser på loppisarna. Det är inte kul. Får nog leta upp loppisar neråt Sörmland istället.

Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-02-26 13:19:52

Vilka bra loppis fynd du gjort till de små liven. :)



Här har vi inte mycket snö kvar heller, men jag vill nog inte på stå att våra vindar har varit milda, mer friska och kalla. Även om solen lyser, så har vi bara någon plusgrad idag, men, men, man kan inte få allt! ;)



Själv har jag roat mig med att förnya min bloggdesign. Knep och knåp det också, men av ett annat slag...



Ha det gott, vännen!

Kramis! ♥

Postat av: Janne

Publicerad 2012-02-28 06:41:32

Hej! Här har den mesta snön också mält bort men det finns is kvar på en del grusvägar som inte solen kommit åt ännu. Ha en fin dag !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej