God söndagskväll på er

Publicerad 2012-01-29 18:33:13 i Allmänt,

mina goa bloggvänner..  engelsson o maken o resten av familjen har låtit söndagen bara tuffa på..i sakta mak har den gjort så o nu e det kväll.. Lite tevetittande blir det väl av lite senare..spårlöst börjar ju kl 8..det e lite lagom småsnyftigt o sluta veckan med anser engelsson..    Annars så e det väl inte så mycket på teve nuförtiden..eller så har engelsson blivit kräsen..den står mest på av gammal vana..men inte tittar vi så mycket nuförtiden..
.
.
Idag så bakade maken o jag en omgång matpajer..en köttfärspaj en chilipaj o en kycklingpaj..o av bara farten blev det en plåt med piroger oxå.. Jag har ett supersäkert recept på pajdeg som jag skulle kunna dela med mig av..om intresse finns..  Degen blir otroligt lättjobbad..underbar o kavla o forma..o går inte sönder..god e den oxå..o av den så har det blivit en massa pajer på sistone..bra mat o ett utmärkt sätt att använda rster på..paj o en god sallad o en kall sås till...
.
.
Kylan håller i sig..det har blåst grinigt idag--maken o jag var o handlade lite smått o gott o det var inte roligt alls  o vistas utomhus..
.
.
Nu ska vi tydligen få efterätt så engelsson får avsluta här..ha en bra söndagskväll mina vänner..kram


Postat av: Janne

Publicerad 2012-01-30 07:33:13

Hej! Vi har varit i katrineholm och jag köpte en ny kamera. Det blev en Canon EOS 1100 D med 18-55 mm objektiv. Så det är bara att vänta på att våren kommer nu. Ha en fin dag !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej