Januari har tagit fart..

Publicerad 2012-01-05 19:39:17 i Allmänt,

o snurrar på i hiskelig fart..  Nu e snart alla helgerna över o vardagen tar vid..ja en unge e redan tillbaka i skollunken..  I morse bestämde sig julgranen för att den gjort sitt  ..o brakade helt sonika raklång i golvet..ja eller så långt som ståltråden som käre maken förankrat den med tillät..  Nå en del prydnader kraschade tyvärr o nu känns den allmänt opålitlig....så vi har rensat den på det mesta av kulor o pynt..  engelsson var nog inte riktigt redo o sluta ha jul kände jag..den var så vacker o hade gärna fått stå där ett bra tag till..
På tal om granen så vill jag visa er en bild på vår lille Spike o hans matte Linnea..min svärdotter..  De var ju här vid jul---ja sonen o Spke var hemma i flera veckor men Linnea fick vi bara ha här i tre dagar..
Sötnosarna..  O Spike lyckades oroa oss alla ordentligt genom att rymma till bys precis innan de skulle åka hem till Gotland igen..tio minuter innan så e han putsväck borta..hundrackaren....som vi letade o sprang..  Efter nästan en timme så hittade sonen sin rymling i en villaträdgård ett par hundra meter hemifrån.. Ja usch det var hemskt..mörkt o dimmigt var det o en massa bilar överallt..
En lite skamsen vovve får man hoppas..men söt e han ju..
.
.
Idag har maken o jag tagit oss en loppisrunda..lite fynd blev det..bl a rutiga dynor till köksstolarna o en massa böcker till Zac..sådana  där lättlästa böcker som passar bra nu när hans läsande verkligen tagit fart..   Sen lyckades hans mummi med konsstycket att hitta en legogrej han inte hade i sin samling..helt otroligt..ja lite smått o gott kom vi hem med..en rolig runda var det..fast det spöregnade hela tiden vi var iväg..
.
.
Sen så överaskade Peter mig med tulpaner igår..o de var så vackra att jag var tvungen att fota dem..
.
,
.
Jättevackra verkligen..men nu måste engelsson låta fingrarna vila..de e stela o värker mer än vanligt ikväll..hehej med er..ha det bra på alla vis..kram,


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-01-05 21:59:10

För min del lyckades aldrig julkänslan aldrig infinna sig riktigt ordentligt och min son blev ju sjuk, så de blev kvar i sthlm. :(



Har känt i några dagar nu, att jag vill städa bort julen, men inte kommit mig för (orkat), men imorgon kanske...?



Underbara tulpaner! De ger hopp om att höstrusket och vintern som aldrig blev av, någon gång låter våren ta över istället. Lite sol ljus skulle verkligen inte skada! Och längtan efter att strålarna ska värma och små blommor börja spira växer sig starkare för var dag som går. Men så är jag ju en riktig vårmännsika. ;) Det finns förmodligen de som fortfarande hoppas att det ska komma snö, men jag är inte en av dem.



Ha det så gott, vännen!

Kramisar i massor!

Postat av: Cicki

Publicerad 2012-01-06 01:27:54

Jag tittade mer på vasen än på tulpanerna.....:-) Vilken skönhet!

Postat av: Cina

Publicerad 2012-01-09 20:15:53

Jag bara älskar tulpaner! Fina bilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej