Dimmig morgon..

Publicerad 2012-05-10 09:00:35 i Allmänt,

här o nu..Ja det var helt ogenomträngligt i morse vid sjutiden när vi vaknade.. Nu har det lättat en hel del..men fortfarande ser man hur träden långt borta är aningen suddiga i konturerna..  Dimma kan faktiskt vara vackert..det är som om moder jord använt akvarellpenslar och suddat till världen.
.
.
Jag har haft ett rent elände att leda upp min tillvaro nu på morgonen..jag är stel..inget vill som jag vill..det är som om varje led från fingrarna o upp till axlarna satt sig till motvärn..urrkk O just idag såklart..när jag har så mycket att göra.. När man får hjälp med trädgården så vill man ju vara i form..o kunna hjälpa till o vara med..  Nu vet jag ju ioförsig inte om det ens går att jobba därute idag..det är kanske för blött.. Men men..lederna kanske lossnar..jag får väl ta min medicin i värsta fall..o ta tröttheten som följer med de tabletterna...
.
.
Nu sitter jag i allafall här med min dator och dricker morronkaffet..det är alldeles tyst o stilla..skolbarnen är iväg och Zelda sover nog verkar det som...det hörs inga hii o hoo därnerifrån..  Hon växer och utvecklas så det knakar i hela huset nu.. Igår lade jag henne  på golvet o hon gungade fram o tillbaka på sin runda mage..jag hade lagt lite leksaker framför henne..o de  försökte hon komma åt..hon kom snart på att om hon daskar handerna i golvet så kan hon dra sig framåt.. Vilken lycka när hon kom åt leksakerna.. Sen låg hon en stund o jollrade o plötsligt  rullade hon runt för första gången..lade sig på rygg . Det är häftigt att få följa hennes utveckling så här från första parkett..
.
.
Vårt LCHF-ätande går väl hyfsat..det börjar bli drygt..eftersom det inte händer så mycket på vågen..ja eller det gör det kanske..för vi har inte vägt oss på några veckor nu.. Vi har inte ökat åtminstone..det är jag säker på..vi gör säkert något mysko fel eller så är vi på nån platå just nu..viktminskningen ska tydligen ha sina platåer där man kan stå relativt stilla ett tag..  Nå vi har inte direkt nån brådska..huvudsaken är att vi mår bra..
.
Idag så ska jag inhandla mig en scanner till min dator..därman kan scanna diabilder och negativ..det är något jag velat prova länge nu.. För gamla negativ o diabilder har jag gott om.. Så ikväll ska de  rotas fram o det ska bli spännande o se hur detta funkar..
.
.
Ne nu ska jag trava runt o se vad ni pysslar med..ha en bra dag..kram


Postat av: Svenne

Publicerad 2012-05-10 12:41:01

Ja, visst är det härligt att se att de gör framsteg efter framsteg. Sedan är man riktigt glad resten av dagen. Jag minns första gången jag hörde Felix skratta. Jag var så lycklig att jag bara ville dansa :)



Tänkte fråga dig om din värk.. Du säger att den blir sämre vid kyla. Hur skulle det funka att basta/bada i "ved eldad tunna?" Jag tror du fattar vad jag menar. Skulle detta lindra värken något?

Postat av: Gunnar

Publicerad 2012-05-10 12:58:41

Hej



Tack för kommentaren hos mig. Jag har en sån scanner som man kan läsa in diabilder med. Det fungerar bra även om det inte har blivit så många inlästa än.

Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-05-10 17:44:53

Vad mysigt det låter att ha lilla Zelda så nära, att du t o m hör henne jollra och får vara med och uppleva hennes utveckling på nära håll. Det är inte många mor-och-far föräldrar förunnat. :)



Tur jag har en underbar svärdotter som håller mig uppdaterad om hur "mina" småkillar mår. :)



Hos oss har regnet dragit in nu på eftermiddagen, men mig kan det kvitta, då slipper jag få dåligt samvete över att jag bara vill vara inne och göra ingenting.



Hoppas du fick något gjort trots din värkande kropp.

Många kramisar! <3

Postat av: Royce Perrault

Publicerad 2012-07-22 09:06:33

Can't say enough about this website – its alot better than mine.
HTTP://www.CoolMobilePhone.net

Kommentera inlägget här
Publiceras ej