Hehej... kväll

Publicerad 2012-05-09 22:27:48 i Allmänt,

hann det visst bli så där bara..  Inte har jag hunnit med mycket alls idag..men det känns ok det oxå..  Jag har nog behövt en stillsam dag-...bra för både kropp och själ.. Det har varit omtumlande rent psykiskt de sista dagarna samtidigt har kroppen bråkat mer än vanligt med mig.. Det har varit en häftig resa detta..jag har bokstavligt talat känt hur bitarna klickat på plats inom mig.. Nu känner jag mig helare än jag någonsin gjort tidigare under det halva sekel jag travat runt här på jorden..
.
.
Ja en väldans stillsam dag har vi haft..skrotat runt här hemma..varit o hälsat på goda vänner en stund..o gjort en liten handlingsrunda..in på en loppis o så Netto.. precis lagom mycket för en dag..  Sen lagade vi mat,,chipotlekyckling och pasta..och en ugnsplåt med grönsaker och rotfrukter blev det idag.
.
.
Nu på kvällen så kom det en rejäl regnskur..den hade de ju hotat med så det var ju väntat.. Maken o svärsonen hann i allafall bygga färdigt studsmattan..så den är nu officiellt invigd..
.
Imorgon får det hjärtans gärna vara uppehåll i regnandet..så man kan få lite undanstökat på gården..lite småplock kvar är det.. Vi skulle få hjälp imorgon oxå..så därför hoppas jag verkligen på fint väder..
.
Igår så tog jag en liten runda med kameran i trädgården..
.
.
Lite myrperspektiv på deta kort..äppelträdet blommar så smått..
.
.
.
.
.
Sippor.
.
Gullviva.
Ärtor, lök och sallad på g
.
Så underbart det är att ha en trädgård..jag är nog inte en hel människa om jag inte har en jordplätt att påta i..känslan av solvarm jord mellan fingrarna en tidig sommarmorgon..lyckan att få fylla en korg med sallad vårlök spenat och ruccola.. Finns inget bättre..det är livskvalitet..
Nu ska jag dra mig in i sovrummet och krypa ner med en bra bok..det blir en lång dag imorgon..  Tack goa ni för era kommentarer här på bloggen o via facebook..jag är så glad ni finns..


Postat av: Svenne

Publicerad 2012-05-10 12:33:38

Underbara bilder som vanligt!

Postat av: Ronnie Isacsson

Publicerad 2012-05-10 12:35:10

Härliga blomsterbilder !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej