Så passerade ännu en jul...

Publicerad 2009-12-26 10:38:26 i Allmänt,

i engelssons familj..o en bra sådan har vi haft..en alldeles lagom jul var det ju jag eftersträvade tidigare i december..o jag tycker nog att vi har lyckats..lagom med allt..o lugnt o stillsamt..

Hur har era jular varit..det e jag ju nyfiken på o tänkte trava runt på era bloggar i eftermiddag..   Här snöar det igen..det har varit töväder ett par dagar...moddigt o slaskigt som det brukar vara här i Blekinge de få ggr vi får snö..
Mellandagsrean börjar väl idag så då kommer engelsson o hålla sig långt borta från allt vad affärer heter....huuua så hemskt med en massa hysteriska människor o trängsel o stress..neeee då sitter jag hellre här i mitt soffhörn som en annan Ferdinand o sniffar i mig doften av glögg, hyacint o mjuk pepparkaka..
Här fick ni lite vinterbilder från tidigare i veckan, när det var som vackrast här i Blekinge..o sen vill jag påminna er om våra småfåglar..glöm dem inte..de behöver hjälp nu i kylan..


Postat av: Puff som gillar Engelsson

Publicerad 2009-12-26 19:27:41



Så vackra bilder... som vanligt ju gumman!

Tänk om jag kunde ta så fina bilder med min.

Men det är en enkel kamera utan finesser...

Den duger ypperligt att ta Gårdslivsbilder men inte närbilder och så...



Marcus är bättre som tur är...

I morgon får han gå ut en sväng..



Isot Halit!!

Postat av: Mormormu

Publicerad 2009-12-27 00:34:52

Hälsningar ifrån en annan Ferdinand, som vanligt så himla vackra foton!!!!



Må så gott

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-12-27 20:09:46

Har haft en riktigt bra Jul med ingredienser av det mesta som sig bör, inklusive en stadsrunda idag. (men tog bara enstaka utvalda affärer som tex Panduro..)

Postat av: Cina

Publicerad 2009-12-27 20:14:15

Här har firats lugnaste julen ever. Snö, korvgrillning och promenader. Mycket fina bilder du bjuder på!

God fortsättning önskar jag dig!

Varm kram!

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-12-28 11:43:15

Ja min Jul har också varit lugn&skön..suttit i mitt soffhörn och mumsat choklad och druckit rödvin&glögg.



Ha en härlig dag..kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej