en glad morgon

Publicerad 2009-07-20 10:23:40 i Allmänt,

                                                  


   Godmorgon på er..engelsson har en stillsamt glad morgon..jag har mått så där mjukvarmt bra i själen i flera dagar nu o tro mig, den känslan vårdar jag ömt .  Kan det vara ålderns stillsamhet o ro som kommer sig smygande på o lindar bomull runt alla tråkigheter som brukar gömma sig inom en?  

  Jag tror kanske att jag börjar hitta sanningen med hur man ska leva..sakta men säkert har det gått upp för engelsson att man e sin egen lyckas smed..för använder man sitt liv åt att smida lycka åt alla andra så finns inget kvar åt en själv o ens närmaste.. Då försvinner man bort från sig själv o ens älskade får vika undan för alla de andra som behöver en så desperat just då o så mycket.. 
                                               

  Det e en insikt som kostat mig mycket vånda o dåligt samvete..men jag har lärt mig att vända min lyhördhet inåt o mot min familj o slå dövörat till alla antydningar om att jag behövs här o där..för engelsson räcker inte till längre för så många det e då visst o sant.. 




 Ha en fin dag alla..o tänk på att tänka på er o er närmaste familj i första hand..o alla andra i mån om tid..om det inte e en krissituation för någon såklart....kram
                                                                 



        

                                                    happiness.jpg                                             
                                                       





 








Postat av: Rantalicious

Publicerad 2009-07-20 10:26:24

Schh jag blir aldrig sjuk. Darling har sagt att jag låter sjuk, men det är bara hennes inbillning. Jag har inte ALLS nyst, hostat,snörvlat. Jag tror att hon hallucinerar haha. Nja, hennes hosta kom tillbaka så hon hostade hela natten fastän dagen var ganska så hostfri. Meningen var ju att vi skulle döda hostan :P

Postat av: Rantalicious

Publicerad 2009-07-20 10:27:22

Jag ska ta mig en funderare under dagen och veckan då jag inte vill ta ett förhastat beslut, men det känns som om tiden inte räcker till och det känns som om jag inte har lika mycket tid att skriva ner allt som tidigare, mycket pga mitt nya jobb. Men det skulle kännas hårt att lägga ner bloggen då den har varit min livlina genom svåra stunder kram.

Postat av: Ragnvi på jobbet...

Publicerad 2009-07-20 12:53:12

Hej på dig! Tänkvärd text hos dig! Så vill man nog ha det! Helst!

Har läst ikapp en hel massa hos dig! Härlig text o foton!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-07-20 19:09:48

Mycket bra skrivet.

Svårt att komma ihåg men så sant.



kram

/A

Postat av: Cina

Publicerad 2009-07-20 19:30:42

Kloka ord, Engelsson! Skönt att läsa! Kram!

Postat av: Mormormu

Publicerad 2009-07-23 07:22:14

Underbart sammanfattat vad livet egentligen går ut på!



Känns som en bra början på dagen att ta med sig de orden.. Tack!



Kramar



Kommentera inlägget här
Publiceras ej