engelsson något förvirrade smak för böcker

Publicerad 2009-07-09 19:59:04 i Allmänt,

Nu e det så att engelsson älskar böcker..böcker o engelsson samexisterar här hemma i en outslitlig symbios, de finns överallt. I köket finns två Billyhyllor med kokböcker o trädgårdsböcker. I sovrummet finns en enormt pretentiös hög på nattygsbordet. I vardagsrummet står ytterligare fem Billyhyllor fullproppade o i hallen står nästan ständigt någon kasse eller bananlåda med bokfynd från sista loppisen..

Det var en sån jag precis packade upp o konstaterade att min smak för böcker e bred, väldigt bred o nog kan te sig aningen förvirrande. Medan käre sambon troget håller sig till sina Agatha Christie, Alistair McClean  o en o annan Westernpocket så svävar engelsson ut åt alla håll..                 


                                                  

            Detta var vad den senaste loppisrundan inbringade..fler än jag som svävar  ut som jag?     

                                                           


Postat av: Amanda

Publicerad 2009-07-09 20:53:51

Jag brukar också gå och fynda böcker på loppis. Perfekt! ^^

Postat av: Eine

Publicerad 2009-07-09 20:54:25

Tack för besöket Heidi. Som sagt, har en dotter med samma namn, som du sa i inlägget. Kram. Ha en fin sommar.

Postat av: biggan

Publicerad 2009-07-09 21:20:23

ja jag gjorde förr, hade hur många som helst. men i dag har jag inte så många, gett bort dom flesta, ha en bra kväll kram biggan

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-07-09 21:41:50

Härligt med böcker nu på sommaren. jag har laddat med några jag åxå..ha det gott

kram Bibban

Postat av: Lina

Publicerad 2009-07-09 21:45:44

Jag ska också passa på att läsa böcker nu i sommar!

Postat av: Maria/kattloppan

Publicerad 2009-07-09 23:40:30

Borde vi kanske starta en bokmals klubb ? hihi jag fyndar också en massa på loppisar och slukar det mesta från ungdomsböcker till Fantasy.... och allt där emellan. Har inte tänkt på att ta med det i bloggen än men så är jag väldigt ny på det här startade i tisdags eller onsdags.

MVH Maria

Postat av: IvanTrip

Publicerad 2009-07-10 02:54:01

Gillar nördtesten i slutet av bloggen. You maket my day! XD /Ivan

Postat av: Anne

Publicerad 2009-07-10 04:25:05

Det finns väl ingen större skatt än en rejält välfylld bokhylla!!! Jag och dottern är flitiga besökare på biblioteket ;)

Önskar er en trevlig helg! Kram

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-07-10 05:51:03

Morning! Förstår inte...jag läser nästan aldrig nu för tiden! Men jag har hyllmeter med böcker! Och kartonger! Läste jämt förr...?!?!

Så smarrigt ditt tunnbröd såg ut! Kanske man skulle prova!

Här har det regnat rejält, inga skyfall hos mig men halvstorm!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-07-10 12:38:12

Jodå..nog svävar jag ut alltid...å då kanske inte bara i böcker...:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej