engelsson o sambon har varit på loppis

Publicerad 2009-07-04 13:31:13 i Allmänt,

Lördag morron så vaknade vi redan vid åtta o kickade igång kaffekokaren....efter en stillsam frukost så for vi på loppis till en närbelägen by...vackert väder sol o lite lagom bris så vi bredde ut en filt o satt o inväntade att loppisen skulle öppna..

O fyndade gjorde vi..engelsson blev med böcker o kära barnbarnet med riddarhjälm o sköld..jag hittade en hel hög med faktaböcker om blommor trädgård o inredning..alla för en femma styck..det kallar i alla fall jag för fynd 


                                          

                                         

                                        

En enda glasgrej hittade jag..ett litet glasfat med kupa..den kostade en femma så den fick följa med hem..den lär nog bli en present till nån kanske..söt var den
 
                                        


Sen for vi hem o stoppade i oss lunch..enklaste tänkbara..spätzle med smör o salt..har ni inte provat så rekommenderar engelsson detta varmt..det närmaste du kan komma färsk nygjord pasta...

                                      

Nu ska jag vila en stund för o sen ta itu med marinering av kött o svepa ihop en citronpotatissallad, vi ska grilla ikväll. Sambons systerson med flickvän kör upp från Lund så vi ska sitta ute o äta o umgås..fast nu när jag gnällt över vädret så lär det väl spöregna*S*

                                                                    Ha en härlig lördag


Postat av: Cina

Publicerad 2009-07-04 18:06:59

Ja, tänk vad man kan fynda ibland! Fina böcker ju! Grillkväll låter mysigt. Ha en fortsatt trevlig lördag!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-07-04 21:58:15

Vilka fina loppisfynd Ni gjort :0)



~Livet i byn

Postat av: Emily

Publicerad 2009-07-04 22:42:32

åh jag ÄLSKAR loppisar, det kan vara det mysigaste som finns! Och vilka fynd du gjort :)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-04 22:53:49

Jag måste börja söka upp loppisar hör jag... haha! Hoppas ni fick en trevlig grillkväll!! Kramar från Linda

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-04 23:42:41

Sv: Jag ska tävla med en egen bild snart, den ska bara bli godkänd, för vi vill verkligen vinna den där kameran. Men kika in till hennes blogg så kan du kanske vinna en beer bong? haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej