Fredag kväll o engelsson har överlevt marknaden

Publicerad 2009-07-17 18:22:00 i Allmänt,

                                   


Ja så har vi varit iväg på marknad då..o det var same procedure as last year..där fanns ballonger o leksaker o foppatofflor o fjorton strumpor för en hundring..det såldes renkorv o kryddor o snacks..det osade sillmacka o piroger o langos..där fanns levande musik i varje gathörn o den här unge killen snurrade till tillvaron rejält
                                                 

                                                      

Lille barnbarnet var den som var mest entusiastisk..han skuttade ivrigt fram vid pappas hand med siktet inställt på karusellerna..o mig veterligen så åker han runt där än..engelsson o käre sambon kapitulerade rätt snabbt o for hemåt..tog en runda in på COOP o köpte färdiggrillad kyckling o revben..o nu har vi ätit sååå gott o ska bara mysa o ta det lugnt..ska gå en bloggrunda o se vad ni sysslat med..kram från en trött men glad engelsson


Postat av: Rantalicious

Publicerad 2009-07-17 19:07:06

sv:Åh, man tackar man tackar. Vad har du hittat på idag? ASjälv så har jag jobbat, läst lite, spelat basket och snart ska jag krypa ner i ett bad och sedan kika på en film. Jobbar imorgon nämligen så jag måste i säng tidigt idag.. KRam

Postat av: Rantalicious

Publicerad 2009-07-17 19:10:28

sv: Tack så mycket..

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-17 22:40:18

Sv: Ja den geishan far inte illa av att bli klottrad på.. Faktiskt så var det jag som anmälde mig först denna gången.. Men vi får försöka dela upp bördan för er läsare nästa gång haha

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-17 22:48:54

Sv:Det lät som en god dunderkur. Jag blir ofta förkyld. Har nog världens sämsta immunförsvar. Lär blir konstant sjuk när jag jobbar med barn sen i framtiden. Kram

Postat av: Ida

Publicerad 2009-07-17 22:51:59

haha ja jag är också riktigt trött. klev upp 06.00 imorse!

har du varit i höga kusten? =) det är en väldigt mäktig bro.

tack så mycket! =)

kram och god natt

Postat av: Janne Robin Hood

Publicerad 2009-07-17 23:46:41

Hej, passar på att önska god helg, hoppas på fint väder - och att du har det väl!

Förstår du är trött, men samtidigt låter det som en bra dag ;)

Kram

Janne Hood

Postat av: Pia

Publicerad 2009-07-18 08:18:52

Hej hej!

Tänk att det alltid är nästan samma saker på alla marknader,ändå åker man dit och kollar om o om igen!! Mysigt ändå på något sätt....



Önskar dig en fin lördag,kram Pia

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-07-18 09:44:19

Tack för tipset om tomatplantan, det ska jag tänka på till nästa år.



~Livet i byn

Postat av: tulipano

Publicerad 2009-07-18 22:35:47

Haha..känner igen mig själv..eller lite iaf.. Har inget emot berg o dal-banor o.dyl., bara det inte snurrar.. Men på såna "ambulerande" tivolis tycker jag det bara är skit och kostar alldeles för mycket pengar.. Sparar isf hellre pengarna och åker till "Grönan", "Liseberg" eller "Skara" eller nåt..bara det är ett riktigt nöjesfält eller tivoli..:) /SV. Tack för den fina kommentaren. Sant som du skriver men jag är sån att jag måste "känna" det är rätt innan jag gör det "rätta".. Kram. /Patrik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej