Goderafton

Publicerad 2009-07-27 23:29:03 i Allmänt,

alla..engelsson har landat hemma i soffhörnet.. En trivsamt vilsam dag har vi haft käre sambon, jag o några vänner .. Vi har strövat runt i Osby..vallat små barn på Lekoseum..Brios museum..väl värt ett besök..  
Brio Lekoseum Osby

Vi har fikat på Börjes..ruskigt trevlig gammeldags konditori med urgott kaffe o smarriga bakverk

Vi har travat runt halva Osby o bla shoppat te på Tetrollet..
i

O fotat lite vattenspel

O andra Osbymotiv 



Sen åt vi på Vingården..ett riktigt charmigt ställe med god mat o speciell stämning..vad sägs om att äta ute i en trevlig trädgård bland vinrankor??

Ja en bra dag..lite vilsamt skönt har vi spatserat runt o inte ställt så stora krav vare sig på tillvaron eller oss själva..sådana dagar behövs..kram
 




Postat av: Jenny

Publicerad 2009-07-27 23:54:37

Hej Engelsson!

Har aldrig varit i Osby, kul att se bilder därifrån:)



Mysigt att äta bland vinrankorna!



Kram Jenny

Postat av: tulipano

Publicerad 2009-07-28 08:09:35

Vad lugnt och skönt ni verkar haft det..:) Hoppas du kryar/kryat på dig. Sköt om dig. /Patrik

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-07-28 11:10:01

Det är verkligen mysigt i Osby...Skål...hi hi

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-07-28 12:32:42

Vilken härlig dag och vilka härliga bilder!



ha det gott, kram

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-07-28 12:34:22

Hmmm försvann kommentaren??

Postat av: Lasse

Publicerad 2009-07-28 14:28:52

Jenny...du är välkommen till Osby hehe

Postat av: tulipano

Publicerad 2009-07-28 14:30:15

SV: Min bästa vän är pedagog och vi har diskuterat detta massor av gånger.. Om jag förstått henne rätt är jag närmare nån annan italienare/italienska men glömt namnet nu.. Också hört nåt om "Summerhill"(?).. Men egentligen inte viktigt, det är mina tankar och åsikter..:) /Roligt det där om din systerson..:) Vad tyckte han om den skolformen? Sägs vara svårt att "byta" från en "form" till en annan.. /Men är inte många som "klarar" dagens skola heller. Känns som vi inte har något att förlora. /Patrik

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-07-28 18:52:01

Hej på dig o grattis till Awarden! Hamnade precis rätt den!

Vackert collage du gjorde med röda bilen o ärtan!

Och dina foton från High Chaparall får en att minnas när jag var där med ungarna...ja jisses!

I Osby har jag aldrig varit...nån gång kanske!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-07-28 21:07:08

Du det där såg ut som en alldeles perfekt dag.

Och väldigt fina bilder också.

:)



/A

Postat av: Cina

Publicerad 2009-07-28 22:50:48

Åh. Lekoseum! Där har jag varit med mina två största flickor när de var små. Vill minnas att vi tyckte om det. Osby ser ju ut som en trevlig liten stad tolkat genom dina bilder! Härligt!

Kram!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-07-29 17:07:15

Låter så mysigt.... sådana dagar man minns:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej