Godmorgon alla bloggvänner

Publicerad 2009-07-10 07:43:50 i Allmänt,

                                 goodmorning

engelsson har sovit sött o gott o lagom länge, så nu ska jag stretcha fart i mina gamla skånkar o sätta fart på dagen. Lite frukost o mycket kaffe står först på programmet o sen har jag en alldeles förskräcklig prövning framför mig. Jag måste till fotografen o ta bild till mitt nya id-kort idag, o e det något engelsson avskyr så e det o befinna sig framför kameran. Gömma sig bakom den o terra sin omgivning e mera min melodi..men men..bara o gilla läget. 

Jag måste ha ett nytt id-kort o det har jag behövt några år nu.  O i slutet på juli så flyger jag o käre sambon till Norrland. De e lite griniga på flygplatsen om man inte kan redogöra för vem man e. Säkerhetsbestämmelserna även på inrikesflygen e ordentligt tuffa, så det e bara o bita i det bittra äpplet o trava iväg till fotografen...


 Sen ska vi fara iväg till närmaste gubbdagis o inhandla två stycken skruvdragare för det ska byggas trädäck i trädgården o trall på alla balkonger..o sen en loppisrunda o annat kul...ha en fin fredag o måtte vädrets makter vara på er sida var ni än befinner er i landet...här skiner solen just nu.. 
                                                


                                            


Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-07-10 09:25:16

Håller med dej om att sån där ED-kortsfotografering inte är så skoj... Man är väl förresten aldrig så olik sej själv som på såna foton!? Så förvrängd och rent ut sagt KONSTIG som jag ser ut på mitt nuvarande körkort så fattar jag faktiskt inte att jag exempelvis får ut pengar på banken när jag legitimerar mej med det - personalen skulle nästan lika gärna kunna trycka på larmknappen på grund av misstänkt bedragare!? ;-)



Ha en fin dag!!! :-)

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-07-10 09:25:43

ED!? ID, skulle det så klart stå...

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-10 09:45:55

Har gett upp att gömma mig efter haft en dotter som är galen med kameran.. På tal om hon o kameran, först blev den ju stulen. Sen köpte hon en ny som hon inte var nöjd med o lämnade tillbaka. Sen beställde hon den hon ville ha över internet(Elgiganten), o fick igår. Kanonbra bilder MEN en vit linje genom varje kort.... Bara att skicka tillbaka IGEN! Krabb o otur!!

Postat av: Mia

Publicerad 2009-07-10 11:02:49

Hej du!!

Jag och min syster är med i en tävling där vi kan vinna en liten dator :) Vi hade vart väldigt tacksamma om du kunde klicka in dig på:

http://asusnordic.com/summertour/?p=351

och rösta på oss... Det vore så himla snällt :) Det tar ca 3 sekunder du behöver bara klicka på den lilla snäckan bredvid bilden..

Kram// Mia & Mirna

Postat av: Speja

Publicerad 2009-07-10 14:58:17

Haha, gubbdagis. Du skriver så underbart. Hoppas att du får en finfin dag och helg!

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-07-10 16:39:24

Jag längtar till den dagen jag kan ha samma avslappnade syn på åska som du, men just nu springer jag och gömmer mig så fort åskan kommer.Kram



Nämen, varför har du en bild på mig i din blogg? haha

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-07-10 16:43:42

Hoppas fotograferingen gick bra, avskyr verkligen att bli fotograferad jag med..

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-07-10 17:06:30

Du är verkligen inte ensam om att hata att bli fotograferad.

Sist jag skulle fotografera mig för nytt körkort så tyckte jag att bilden dög men inte mer.



Jag orkar bara inte sitt och posa framför kamerna.

Och spelar roll pingisboll det är sällan man behöver visa sitt ID.



Gubbdagis är bra!

Brukar vara värt att gå runt bland skruvar medans man själv muttrar eftersom resultatet blir bra i slutänden.



Ha det bra

/A

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-10 20:44:49

Håller med dig...fotografering är det värsta som finns!

Var iväg och förnyade mitt pass!Låg sömnlös dagen innan!

Lycka till med skruvandet!



Ha det torrt!

Postat av: Malin

Publicerad 2009-07-10 22:07:06

inte ska du va rädd för kameran ;)

Åh, loppis, vad kul!Det ska jag komma iväg på snart med!



kramar på

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-11 22:54:03

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-11 22:57:32

Hoppas det gick bra på fotograferingen... Jag AVSKYR att vara med på bild.. Tog förra året till mitt nya ID hos polisen... Snabbt och någorlunda smärtfritt! Ser ju i o för sig ut som en mupp, men men! Hittade du nåt skoj på loppisen?? Kramar från mig... Ps. Blev fel så därför står det bara postat av Linda ovanför detta...Ds

Kommentera inlägget här
Publiceras ej