Jodå..vi tog oss till High Chaparral

Publicerad 2009-07-25 11:37:50 i Allmänt,


O krutröken låg tung över gator o torg det klapprade av klackjärn o hovar,  svängde av böljande krinoliner o fransiga   indiankjolar. Ångloket tuffade runt o blev rånat av Westerns vildaste banditer. Pangpang pangades det  överallt o bröderna Dalton sprang för livet  jagade av ett helt uppbåd av småsheriffer 









Ja en upplevelse e det ju definitivt..tyvärr hade vi nog me oss ungar i fler storlekar*L* Ungdomarna var lite för till åren komna o lillkillen var aningen för liten för att riktigt uppskatta allting. Men en supertrevlig familjedag blev det ändå..vi strosade mest runt o kikade på allt. 

Alla utom jag o käre sambon åkte efter ångloket o blev ruskigt rånade o sen räddade av sheriffen o hans män...det åktes karuseller o reds mekanisk tjur, den ritten varade enligt uppgift i 35 sekunder. 

Käre sambon, jag o stora dotter, svärson o lille barnbarnet fikade på Mamma Daltons..gott kaffe o gott fikabröd. Innan vi for hem så käkade vi,  det fanns massor att välja på..ungdomarna åt hamburgare o vi andra åt en  buffe..bra mat o vansinnigt gott kaffe ovanpå maten.

Sen for vi hem nöjda med dagen..nu ska engelsson fika lite macka o kaffe..jag har sovit längre än jag vågar berätta i natt..*S* ha en fin dag..ska kika till er efter att jag fikat
 



Postat av: Kerstin

Publicerad 2009-07-25 12:07:30

Vad kul ni måste ha haft. Det verkar som att det här är nåt man måste besöka. Måste låna nån unge bara. ;)

Ha en fin dag.

Postat av: Christa

Publicerad 2009-07-25 12:39:44

HEJ! Tack för dina gratulationer på vår dag. Hoppas allt är bra med dig? som du ser är jag inte mycket inne,vi är i stugan för det mesta. Nu har vi bara betalat räkningarna och ska snart tillbaka! WOW har ni varit där?? vilken upplevelse eller? Vi hörs av mera kram på dig

Postat av: Christa

Publicerad 2009-07-25 12:56:11

Att hon var taskig ja som började ta bud på skåpet?? Hoppas hon inte fick den såld hahah

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-25 13:49:57

Skönt att se att du "kommit till byss" igen.. Var rent lite orolig där ett tag att du fastnat hos rövarbandet i Hillerstorp. ;)

Postat av: tulipano

Publicerad 2009-07-25 19:01:56

Saknar Can-Can bilderna på dig..;) Kram. /Patrik

Postat av: Revolverbritta

Publicerad 2009-07-25 22:14:43

Roligt! Jag var där för ca 30 år sedan. Det var trevligt då med.

Vid besöket i huset försvann ingenting, tack å lov. Nu är vi åter hemma i ösregnet:)

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-25 22:51:06

Sv: Ja jag storstädae iaf balkongen och skurade en massa, sen städade jag i mitt rum och försöker få bort kisslukten tills "svärmor" kommer hem.. Har haft tråkigt mellan varven och då bloggar man. kram



Vad roligt med High chaparall dit vill jag också en dag

Postat av: anna

Publicerad 2009-07-25 22:54:30

det är himla trevligt där tycker jag!

Postat av: Revolverbritta

Publicerad 2009-07-25 23:12:00

Har du sett filmen om henne? La vie en rose? Om inte så hyr den och ta en näsduk och titta....

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-25 23:12:21

Har lämnat dig något i min blogg..

Postat av: kristina

Publicerad 2009-07-26 10:56:09

Så mysigt ni verkar ha haft det:)



Funderar på en liten runda med barnen idag, vet bara inte vart...



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej