O så gick ännu en dag

Publicerad 2009-07-20 22:20:33 i Allmänt,

Vi har haft en riktig mysdag idag..tittat på film, engelsson har nu sett Damernas detektivbyrå..o den motsvarar boken på ett utmärkt sätt..se den det e engelssons rekommendation

Vi har firat att svärson Tottes semester började idag..o det med en stek..visserligen var det en måndag..men engelsson vet hur mycket käre svärsonen längtat efter sin semester..så det skulle firas tyckte jag..

Regnat har det gjort nåt så grymt...himlens portar stod verkligen på vid gavel..allt e dyngsurt ute isscchhh

               

 Den här bilden tog jag vid femtiden på eftermiddagen se hur det trummar mot biltaket..

                                    
                                     

Nu klockan 22 så vräker det ner igen..bara vi slipper åskan..engelsson tycker väldigt illa om åska o dunder..  Ungarna sjunger karaoke, gamla ABBA-låtar så engelsson e allt lite nostalgisk medan de garvar rått åt ABBAS scenkläder*L*

                                                                      

                     Abba in 1970s white disco clothes

                    Nu ska jag trava runt hos er o kika runt o se vad ni sysslat med.. 


Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-20 23:35:50

Idag har jag varit med på möhippa för kära svärdottern. Började 8.30 så nu blir det skönt krypa till kojs. En kul men lååång dag! Lite smakprov från dagen upplagt. Kram

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-21 05:50:54

Sv:Tack. Är på god väg att bli frisk.. kram

Postat av: bettan

Publicerad 2009-07-21 07:13:43

nog är abba bra

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-21 09:46:10

vet inte om denna dagen blir så lugn heller.. börjat med två strömmavbrott, lyckades få på kaffet mellan de båda.. Nu lastar vi "firmabussen". Sen mitt på dagen går flyttlassat upp till Stockholm. Så någon gång sent ikväll ska vi väl vara uppe.. tar ca 5 timmar.

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-07-21 10:01:29

Ohh finns damernas detektivbyrå som film..jag älskar böckerna!



Stek är gott och duger gott även en måndag..hihi



Ha en finfin dag..kramen



Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-07-21 11:28:20

Där är vi inte alls lika..jag bara ÄLSKAR blixt och dunder...:)

Abba var ju inget för mig som du ju redan vet..endast Flamingokvintten som gällde på den tiden..hi hi

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-07-21 12:21:26

Om det ändå regnade MEN!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej