Även engelsson har höstlov...

Publicerad 2009-10-26 20:41:44 i Allmänt,

ja har man barn som har det så blir det så...o det e jätteskönt..  Idag har det fortfarande regnat lite grann men inte fullt så ihållande som i helgen..  Blött o slabbigt i trädgården..en massa löv som ligger i dyngsura drivor överallt o som engelsson sladdar runt i så fort jag försöker mig ut i trädgården..
Men vackert e det ju..löven har fortfarande sin färgprakt kvar o det lyser gult, rött, orange o brunt överallt..  Vi har en underbar lönn precis i tomtgränsen o den lyser som en sol...lite blommor har vi fortfarande att glädjas över..solrosorna blommar än o färgkullorna sprakar knallgula i slänten..
Färgkullor..tror jag de heter
Denna lilla regndränkta pigan kilade runt i kryddlandet..kan detta vara årets sista??
Här klamrar sig boklöven fast i ett ståtligt lönnlöv..
Ja ja jag vet..droppar i kubik..men jag gillar o fota droppar o har inte tröttnat än*S*
Annars så har vi haft en rätt trött dag idag..lite plock utomhus har vi sysslat med..plockaundansommareninförvintern..med andra ord..  En massa sommarsaker har fått vinterviste i garaget o nu ser det betydligt prydligare ut i trädgården.... Vi har pyntat lite med mossa o pumpor o placerat ut lyktor vid ytterdörrarna......hösten e  en härlig tid o nu kommer ju Halloween..
Japp..snart brakar det löst..hela tillvaron blir orange...  Häxor o spöken o pumpor o spindlar o andra läskigheter intar engelssons hem..
För naturligtvis ska vi fira Halloween..jag tycker det e en skithäftig tilldragelse o förstår inte alls allt gnäll.. Ja det e ytterligare en kommersiell helg...ja köpmännen tjänar pengar o ungarna äter för mycket godis..    Men det e så jäkla kul..den e så osvensk så ickenordiskt..en så sabla hejdlöst vansinnig tradition som både engelsson o resten av familjen verkligen tagit till våra hjärtan..  Vi bakar kusliga muffins o gör en tårta med spindelnät på..lagar konstig mat o gör bål med spindlar i...vi dekorerar hela huset med spindelnät o andra kusligheter..vi klär ut oss..nja kanske inte engelsson då..men det e bara för att jag inte kommit på den ultimata förklädnaden ännu..hhrrrmmm
Nåväl..ha en fin kväll mina vänner..nu ska engelsson kika på Grannfejden..kram


Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-10-26 20:56:02

Som vanligt har du UNDERBARA foton...man riktigt njuter!

Skönt att ha en sådan undanplockarutedag!

...Nu går vi snart mot ljusare tider vilket innebär att jag får leta upp en ficklampa för vi ska hämta posten!



Ha det

Postat av: Hönsflocken

Publicerad 2009-10-27 06:05:43

Såna härliga höstbilder!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-27 07:20:04

Droppar är en utmaning att fota så jag förstår att du är "fast" och de är sååå fina.



Och självfallet ska det spökas och pumpas och häxas lite extra, håller helt med....man får ju passa på när man får vara "sig själv" ;)



Liiite ynk får man unna sig när det känns såhär, det går ju snart över. :)



Stor kram till dig

Postat av: bettan

Publicerad 2009-10-27 07:28:08

vad mysigt det blev med ljuslycktorna de ska tändas varje kväll hela hösten o vintern

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-10-27 07:32:37

Morning på dig du ljusbringerska! Joo så känns det...underbara foton! Man blir så glad! Av att läsa också!

Helgen..för mig är Allhelgona ...just Allhelgona..fast jag erkänner att lite Halloween brukar det bli! Hösten är så mörk o tråkig så...men i år blir det som det blir...mina innegrejer har gömt sig på vinden nånstans! Och jag orkar inte leta fram dom..så på bloggen kommer det nog att bli repriser sen förra året! Schh...

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-27 07:49:12

Aaahhh, du är fin, go och gullig du.

Vad säger hon om att krypa ner i soffan under varsin filt, dela på den där chokkelaaen och diskutera livet lite, kanske läsa en god bok och filisofera?

Känns som det skulle vara en bra idé idag. :))

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-10-27 08:36:37

Kan garantera att den hobbyn får han behålla för sig själv.Jag går här o liiider ska du veta!



Kram!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-27 14:38:14

Visst gör det....jag är en fena på att baka scones!!

På med thébyttan kvinna!! ;)



Kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-27 16:03:59

håller med lite kul är det allt med Halloween, lite färger som lyser upp o roar i allt det dystra. Sen pyntar jag väl inte nåt vidare.. skulle väl vara en ljuslyktepumpa då..

Postat av: bc owner

Publicerad 2009-10-27 16:44:13

Som vanligt väldigt läckra bilder.=)



Jodå, jag har läst böckerna om James Herriot. De har kommit på DVD nu så jag tänkte införskaffa dem. Väldigt roliga.=D



Kram Jenny

Postat av: Fingerfärdig

Publicerad 2009-10-28 14:43:00

Det gick inte att lämna någon kommentar till inslaget om branden m. m. Jag hoppas att det känns bättre för dig och ditt kollektiv. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej