En lite eftertänksam engelsson

Publicerad 2009-10-23 18:30:59 i Allmänt,

kan man nog säga att jag varit sista dagarna..livet har liksom stannat av lite..tuffat på i lite långsammare takt.. Jag var på smärtrehab i går..det var en positiv upplevelse....
Jag fick träffa en underbar läkare som jag satt o bara pratade med i en o en halv timme efter att hon undersökt mig efter konstens alla regler..hon tryckte o klämde o vred o vände på arme engelsson så att jag var helt vilsen i alla leder o muskler till slut..o ont  som sjutton gör det ju..  Men hon konstaterade hon, precis som alla andra att jag har ont i precis alla triggerpunkterna...jotack det vet ju engelsson så väl att hon har..
Dskbråcket diskuterade vi o jag måste fortfarande ta ställning till en eventuell operation..  Sen pratade vi om de nya reglerna som träder i kraft första januari..o enligt henne så e inte engelsson i skick för nån arbetsträning..så då får vi väl hoppas att försäkringskassan inser det oxå..något som engelsson starkt betvivlar..
Så i mars nästa år går engelssons sjukbidrag ut..så då kommer det o bli knepigt känner jag..för jag känner ju att de nya reglerna inte kommer se till individen..man blir bara en i mängden som vår kära regering anser vara för frisk att få vara hemma..nej engelsson tänker  tro det värsta..för då blir fallet inte så stort om det blir som jag befarar..
Men nu ska jag sluta vara dyster..o se på Ice Age med ungarna..de sitter här nästan allihop..bara sonen som fattas..ha en underbar fredag allihop..kram
Å


Postat av: Cicki

Publicerad 2009-10-23 19:24:16

Det är kanske inte helt kört. Hittade det här idag på en nyhetssajt:



"Utförsäkrad kan få förlängd sjukpeng

Under nästa år får drygt 50 000 svenskar lämna sjukförsäkringen. Men den som är för sjuk för att kunna delta i det introduktionsprogram som Arbetsförmedlingen anordnar ska kunna få förlängd sjukpenning. (TT) "

Postat av: Hannele på Hisingen

Publicerad 2009-10-23 22:14:43

Reglerna är ändrade igen, jag tror inte det är någon fara..

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-10-24 08:46:50

man blir så trött på alla regler. På jobbet finns en tjej med fibromyalgi, hon får jobba och gneta fast hon har jätteont. det är inte rättvist alla gånger. Jag hoppas allt har ändrat sig när det blir dags för dig att bli utförsäkrad.. Kram Bibban

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-10-24 08:59:43

Usch vad hemskt.

Hoppas det löser sig på något vis.

Kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-24 10:05:45

Det känns som försäkringskassan gör folk ännu mer sjuka av oro och bekymmer. förstår inte hur de tänker att man ska ut på arbetsförmedling om man ej klarar gå tillbaka till ordinarie tid o jobb. VEM sjutton vill ha en som varit långtidssjukskriven när det sen knappt finns vanliga jobb??? Jag har 25% sjukersättning ytterligare ett år .. men sen??? Förstår din oro!!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-24 10:30:20

hej min goa vän... Du ska se att det löser sig med allt det där.. Blir jag inte bättre får jag lägga av.. Inte kul.. Stoooor kram på dig

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-10-24 14:26:08

God eftermiddag vilka fina bilder..Ha lagt in nya gamla bilder.. Ha en bra helg kkkkkkkkkkkrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaammmmmmm

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-10-24 15:24:57

Usch sitter här och blir lätt förb...att dom inte kan förstå att vissa människor har det för jäkligt med värk!



Jag lider med dig och alla andra..min värk är en fis i rymden.



Ha en fin lördag..kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej