Solen skiner på engelsson så här i arla morron timmen..

Publicerad 2010-08-10 08:17:42 i Allmänt,

Nån väckarklocka behövs inte i de här kvarteren inte..en av grannarna e så hjälpsam att de släpper ut sin hund i trädgården vid sexsnåret vardag som söcken..där står den sen ensam o övergiven o vaktar huset..hysteriskt skällande.så ingen kan sova nej.. Jag undrar om det ens e tillåtet..att det inte e speciellt schysst mot hunden e ju en sak..men får man verkligen rasta sina hundar genom att bara släppa ut dem utan tillsyn i trädgården????
Annars så lunkar allt på..ringde till slut FK eftersom jag inget hört..o hör o häpna..allt e NATURLIGTVIS engelssons fel..jag borde tydligen fyllt i nåt papper de påstår sig postat till mig.. Not att de har..jag har bevakat brevlådan som en hök hela juli månad..i väntan på nåt besked..  I alla fall har de ju INTE kunnat besluta något ALLS så länge de inte fått papperet som slarviga engelsson inte postat...FK i ett nötskal..jag blir såååå förbannat TRÖTT på dem..
Häromdagen så var vi en runda till skogs igen..tyvärr blir det inga långa vandringar, min rygg tillåter inte det just nu..har fördömt ont av mitt ena diskbråck..känns som om höfterna e delvis förlamade..får släpa höftpartiet med mig.. Fick ett par bilder tagna innan jag kroknade helt
Sen så växer det i trädgården..nu har vi ju av förklarliga skäl inte så hemskt mycket grönsaker på gång detta året..det har inte riktigt varit tid till det i all flytt-o renoveringsyra.. Men lite tomater o paprika mognar nu..o sen har vi ju vår fina äppelträn..
Måste bara visa mitt underbara loppisfynd..en glasflaska med en fantastisk färg..den skiftar i massor av olika nyanser av guldorange..o har bubblor o blåsor o annat fint..
Detta rörstrandfat passar så fint i vårt kök..ett fynd som ger glädje länge..länge



Postat av: Cickic

Publicerad 2010-08-10 14:54:04

Nu blev jag nästan avundsjuk på Englessonskan. Inte för det där med FK. Den biten kan jag redan sedan länge. Nej, det där svarta fatet. Det gav en väldans "vill ha"-känsla. Får nog ut och rota på loppisar igen. Kanske jag hittar ett alldeles eget svart fat från Rörstrand.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej