engelsson har segat sig tillbaka..

Publicerad 2011-04-21 23:27:56 i Allmänt,

till de aktivas skara..   Deppressionen kom o gick o min vana trogen har jag surat o deppat ett tag för att sen bearbeta det hela raskt o skoningslöst o konstatera att det blir inte bättre än man gör det.. Så nu har jag diabetes..ok..då greppar vi livet därifrån då..  Matrutinerna börjar jag ju få in redan..min blodtryckssänkande medicin fungerar...vikten kryper sakta neråt....nu behöver jag bara få in motionen på något sätt oxå..  Inte för att jag inte rör mig..men jag borde nog försöka mer..  Nu har ju hemskevärken ställt till det senaste veckan ..men det ska väl lätta nån gång..o då e det bara o haka på sig stegräknaren o tassa iväg..
Sen för övrigt så e det ju kanonväder o påsk..solen skiner o alla människor e lediga o på gott humör..  Det e rätt häftigt o se hur människorna tinar upp i takt med att det blir varmare..de ler o skrattar mer..pratar med varandra o beter sig helt annorlunda..  engelsson e ju en iaktagare av födsel o ohejdad vana..så sådant här märker jag ofta o tycker om att notera..
Idag..så laddade engelsson femtioelva påskägg med allsköns gottigheter o spred ut i trädgården..nåja gömde lömskt snarare..för lite jobb skulle ju mina älskade ha medan de letade..  Sen var jag ju tvungen o namnmärka äggen eftersom ingen av dem äter samma sorts godis,,så det var surt godis i några o enbart choklad i andra o i barnbarnets var det dessutom en efterlängtad legogubbe..o engelsson hade väldigt roligt förstås..
Ja det har varit en härlig dag..en läkande--gekraftdag..o engelsson har tankat ordentligt med energi..i morgon åker vi på samlar o antikmässa..  Ha en fin långfredag..sov länge ..ät gott o mys med de era..kram


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-04-24 12:56:04

Vad trevligt att gömma äggen!

Själv har jag inte firat någon påsk alls,

blev ju tvärförkykd och de få planer jag hade

blåstes av..

Trist, men nu är det ju så...



Är så himla less på både mat och godis just nu,

bestämt mig för att köra bantarsoppan några dagar

för att lugna ner magen lite..

(du vet den med lök, morötter, vitkål m m..)

Längtar tills jag orkar promenera igen!

Idag var det en kamp att ta sig till butiken

100 meter bort..



Påskkram till dig raring!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej