Gokväller...

Publicerad 2011-04-06 19:06:08 i Allmänt,

ja nu har ännu en dag skyndat sig förbi i engelssons liv..en lång seg dag har det varit..  Regn o ruskväder har vi haft mest hela dagen..blåser gör det oxå så det viner i skorstenen.. Inte många knop har jag kommit upp i ännu..det tar tydligen tid att återhämta sig o komma i gängorna denna gången.. Men med facit  i hand så e det kanske inte fullt så underligt..  Denna FK-cirkusen har ju pågått sen i början på förra året..sen dess har jag gått sjukskriven o inte haft en susning om vad som gäller.. Handläggare har jag haft..ja ett helt kompani sådana..men ingen av dem har stannat kavr i engelssons ärende länge nog för att göra några större intryck.. Så jag har ju levt som i ett vakum..inte egentligen vetat något om vad som gäller.. O nånstans  blir man nästan skygg för själva Försäkringskassan..o det e det största tänkbara självbedrägeriet..för vi måste ta reda på fakta..vi måste kräva besked..ja vi måste orka göra just det..  O det har engelsson inte klarat av..utan kört huvudet i sanden..o naturligtvis mått ännu sämre av det..  Så nu vet jag..nu rullar maskineriet..nu ska det bli avstämningsmöte o samlas papper..o ansökas om stadigvarande sjukersättning..o förhoppningsvis kommer jag att beviljas det..
Så det e väl därför engelsson e som en sur skur i maj just nu..helt urlakad..ja som vädret utanför fönstret..  Men ändå mina vänner..så har jag en gnutta hopp just nu... En liten aning framtidstro o det känns bra..nånstans långt bortom värken o tröttheten o tröstlösheten glimtar det till inom engelsson..
Jag har faktiskt fotat nåt väldigt vackert idag..ute i engelssons rabatter var det som om älvorna strött små pärlor bland de små plantorna som kurade i ruskvädret..o engelsson log o förevigade det vackra...
Påskliljor med ett band av  pärlor
Aklejan hade fått ett helt fång av pärlor
I kryddlandet....
Lite kom väl våren av sig idag.....men de  kommer igen..precis som engelsson haha..
Nu ska jag gå en bloggrunda.....o kika till er..en rundresa i hela sverige blir det när engelsson går sin runda..från norr till söder bor ni som jag brukar besöka..
O ni som kikar in här ikväll..ha en fin kväll..sov gott kram


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-04-07 09:33:59

Jag får väl säga Godmorgon jag!



Hoppas du får en mysig torsdag,

- en härlig vårdag!



Kram

Postat av: Alice

Publicerad 2011-07-12 14:37:37

Jag tycker att det är lite svårt att göra en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg sida!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej