Hälsningar från sjukstugan..

Publicerad 2011-08-30 09:17:36 i Allmänt,

Ja nu har skolorna dragit igång o alla attans virus o baciller har  följt med skolbarnen hem..andra ungen nere för räkning denna morgonen...feber hosta ont i hals o öron..ungefär vad man borde ha kunnta räkna med..
Så idag får engelsson pyssla om sina sjuklingar..ingefära o citronte o honung o nåt pepparmyntsblad ska kokas ihop till dundermedicin o sen får jag väl koka lite kycklingsoppa igen då..
Vi får hoppas det inte blir långvarigt..
Igår så tog engelsson det oförskämt lugnt..ont i ryggen o axlarna dämpade farten ansenligt...trist o ruskväder hade vi dessutom..  Det kom vildsinta regnskurar under hela dagen o det blåste småspik..inget roligt väder alls med andra ord..huuua..nää rätt skönt o kura i soffan.
Roade mig o fota lite inomhus..
Kaktusar..ja det e nåt engelsson samlat på sig genom åren..suckulenter o kaktusar e för övrigt det enda som riktigt trivs i vårt supersoliga vardagsrumsfönster.. O de trivs ja till den milda grad att de t om blommar..ni minns väl engelssons vackra blommande kaktus i somras..
O nu såg jag att det finns en hel drös med knoppar på den igen..måtte de inte falla av utan blomma..
I köksfönstret har jag en kruka med vita rosor som sambon köpte till mig häromdagen..
Jättevackra o i mitten sitter en liten grodprins..ler
Visst e han söt..
Nähe..om man skulle leda upp sig o försöka få lite halvfart på dagen åtminstone.. Det kommer inte o gå i många knop idag o engelsson känner inget större behov av att forta på tillvaron heller.... Må ni ha en bra dag alla fina..kram på er


Postat av: sladdertackan

Publicerad 2011-08-30 11:54:50

Det är inte alla som har en grodprins att pussa!

Hoppas ungarna kryar på sig.

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-08-30 13:38:29

Här finns både "prinsar" och en himla massa grodor, men jag tror jag struntar i att pussa dem.. Moltas hade däremot pussat en häromdagen, blev lite generad när hans mamma berättade och sa; Ähh, jag pussade den bara lite på foten..

Hemma och viler mig en snabbis sen fram igen suck och stön. Avtackning av vår löne/barntids och alltiallo som ska bli pensionissa!! Sen möte och teckenspråkskurs.. Men den där teckenkursen ska jag ligga lågt med -den som utlöste min tennisarmbåge/axelinflammation sist.

Kramis!!

Postat av: Gardenhouse

Publicerad 2011-08-30 18:36:21

Postat av: Gardenhouse

Publicerad 2011-08-30 18:39:52

Hej!

Tack för titten hos mig :)

Kul att hitta hit och gillar det med.

Vilka kaktusar...så vackra blommor, ser konstgjort ut ;)

Hoppas knopparna orkar hela vägen trots hösten.

Pussa på grod prinsen och krya på er snarast,

Kram Sussi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej