Ett engelssonskt livstecken..

Publicerad 2011-12-21 19:53:14 i Allmänt,

kommer här..  Jag mår alldeles utmärkt allt e bara bra..jag har bara haft så infernaliskt massa o göra  att jag kollapsat helt i soffhörnet om kvällarna..  Så orken för o blogga o läsa bloggar har helt enkelt inte funnits där..  Nu e den mesta julmaten i hamn..julklapparna likaså..bara nån enstaka kvar o inhandla....det fixar vi på fredag.. Ja t om granen e i stugan..den ska vi klä imorgon tänkte jag..  En silvergran blev det i år igen... Personligen tycker jag bättre om dem än de vanliga granarna..
.
.
Loppisfynd lovade jag ju o visa...så här kommer nu en radda,,,
En underbar ljuslykta i rödaste rött från Riihimäen Lasi..vad denna modell heter vet jag inte..har inte lyckats hitta en likadan nånstans..Sen två ljuslyktor..den röda svensk o den gröna finsk..men de passar fint ihopa.. Sen två små ljusstakar från Gullaskruf..  o på den sista bilden ett gäng glaskulor i en glasvas..enkelt men vackert..
En norsk tekanna från Figgjo Flint..mönstret heter Saturn o det finns en hel servis med tallrikar o koppar o fat ..hade varit fint..men jag e glad över bara kannan..
Mina skålar har fått en storebror..nu har jag fyra i tre olika storlekar..
,
,
Vi har hunnit avverka ett par städer nu i vår julklappsjakt..Ronneby Kristianstad Karlshamn o Sölvesborg har fått besök under december..
I Kristianstad besökte vi en affär som har ett enormt sortiment av torkad frukt o nötter o kryddor o te av olika sorter..jättekul o gå där o välja..
.
.
.
.
Ronneby var så här stämningsfullt..käre makens bild..
.
.
engelssons favoritbild..denna tog jag precis innan vi for hemåt igen..
Det lutande tornet i...nää men den lutande toan i Ronneby..skum bild..ser ut som o allt lutar..
.
.
O nu säger engelsson gonatt..ha det fint alla..var rädda om er o njut av julen utan för många måsten...


Postat av: strömma

Publicerad 2011-12-21 21:27:37

Vilka fina fynd du har gjort.

Det receptet på marinad till fläsklägg och hur länge det ska vara i ugnen låter helt galant. Jag har en lägg i frysen och undrar om du kan dela med dig av receptet för det?



kram

strömma

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-12-21 22:44:46

Tack för alla fina bilder och för ett litet kärt livstecken från Engelsson. :)

Jag tror att det är många som har fullt upp i dessa tider och då får bloggandet vila lite.



Hörs vi inte förr, så vill jag passa på att önska dig en riktigt härlig jul.



Massor av julkramisar! <3

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-12-21 23:37:51

Så mycket fint du fyndat. Jag tänkte jag någon gång skulle fynda en fin Marimekko-skål på en loppis. Hittills har jag inte lyckats, men vad vet man. Plötsligt så händer det.....:-)



God Jul på sig Engelsson och ha det så skönt med make, barn och barnbarn.

Postat av: Janne

Publicerad 2011-12-22 06:43:25

God Jul och Gott Nytt År önskar Janne o Lilly !

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-12-22 19:46:28

God Jul på dig, Julförberedelser i full gång kan jag tänka!

Postat av: Sladdertackan

Publicerad 2011-12-26 14:30:26

Vilka fynd! Väldigt fina bilder du ger oss.

God fortsättning!

Postat av: Janne

Publicerad 2011-12-28 07:56:49

Hej! Det var många spännande bilder Engelsson visar idag. ha en god fortsättning !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej