Hej i kvällen....

Publicerad 2011-02-22 19:01:53 i Allmänt,

hur står det till därute i landet..  Här i Blekinge e det kallllllt o ruggigt..det blåser o snöar o hela tillvaron blir som tillfrusen för engelsson... När det e så kallt som nu o när det håller i sig så här långe så stelnar kropp o sinne o man hamnar i ett konstigt tillstånd då man bara vill gå i ide..man vill o orkar mycket mindre än när det e varmt o ljust ute..  Men nu går vi ju ändå mot ljusare tider..sakta sakta blir dagarna längre..
I dag så passade vi på under den ljusaste stunden på dagen o for ut mot våra gamla tassemarker runt Immeln på en liten fotorunda..  Där så hittade engelsson denna vackra isskulptur som graciöst doppade sig i det virvlande vattnet..så andlöst vacker  naturen kan vara..
Vi stod en stund vid sjökanten o tittade över den frusna sjön...men efter ett tag började det snöa kraftigt o fungrarna frös fast i kamerorna..
Nu ikväll så har vi parkerat oss i soffan o ska titta lite tv..Halvåtta hos mig o Sofias Änglar står på menyn...
Ha en bra kväll alla..kram


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-02-22 19:56:30

Naturen är allt en duktig konstnär,

fantastiska skulpturer!!



Här har faktiskt SOLEN lyst upp tillvaron idag,

och över huvudtaget börjar man ana att ljuset

är på väg... Härligt!



Ha en bra TV-kväll, det ser lika ut här ;-)



Kram!

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-02-22 23:05:38

Det har sina fördelar när man inte tar sig fram i raketfart, då hinner man se lite mer av allt det vackra. :) Sen blir det ännu bättre när du också fångar det vackar med din kamera och delar med dig till oss som läser din blogg. Tack så mycket!



Och även stort tack för dina kommentarer hos mig. Den sista behövde jag verkligen! Den gav mig hopp och kämpar vilja. Nu vet jag ju att jag har rätten på min sida.



Hoppas du har haft en skön TV-kväll? Själv missade jag Halv åtta hos mig, så nu måste jag ta igen det på webb TV;n. Sov så gott! Kramisar...

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-02-23 05:54:33

Morning i Södern! Det var inte igår.....!

Vilken underbar bild du fick på iskonstverket! Jättevacker! Inte hittar jag sånt...fast jag är ju sällan vid rinnande vatten heller...

Läste om din pappa...ma kan inte annat än beundra dom alla!

Läste ikapp lite till o såg att du drabbats av både det ena o det andra...isch! Jag har själv båda sjukdomarna....

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej