Hoppsan..det har börjat bli...

Publicerad 2011-07-22 08:19:55 i Allmänt,

pimpinettvarning på engelsson..  Jag ståtar för första gången i mitt liv med långa naglar..o inhandlade häromdagen en blommig blus..har börjat uppskatta fina underkläder..jösses tillvaron e i gungning..
Öhh tänker ni kanske..men då ska jag bara be o få berätta att engelsson minsann stretat mot i snart femtio år..jajamen.. De  började väldigt tidigt..de däringa försöken att göra fin dam av engelsson.. Har man hamnat sist i syskonskaran o har tre betydligt äldre systrar så kan det vara tufft.. De såg  begärligt  på engelssons blonda hårsvall med rosetter o hårband i tankarna. O fina rysch o pysch-klänningar både syddes det o inhandlades.. Nu var det ju inte aalldeles lätt att sätta sådana planer i verket..det gälllde ju att infånga den lilla engelsson först-..  O hon..ja hon framlevde sina dagar i trädtopparna o på fotbollsplanen eller på nåt hustak..lycklig o med trassligt hår som fritt flög i vinden.. Jag var en pojkflicka av födsel o ehejdad vana som hellre satt i snickerboa med farsan än vistades i köket med mor o syrror..
Men nu har åldern tydligen kommit ifatt engelsson..o jaaaaa  vad ska man säga..ja ingenting till syrrorna i allafall..de skulle bli så belåtna sååå
Nå nå--detta kan ju vara en fas bara..snart e väl naglarna avklippta till bekväm längd o blusen instoppad längst in ni garderoben..  Lite bekymrad e jag visserligen över det faktum att jag lärt mig skriva på datorn med de långa naglarna o det faktum att jag blev tilldet närmsta förvtvivlad häromdagen när jag drog upp en planta o nästan bröt en nagel..  Inga bra tecken det där  inte..  Kan vara klippt nu..damigheten e här för o stanna..
.
.
.
Men men.så kan det gå..förövrigt mår engelsson jätte bra o  jag vill tacka för de fina kommenaterna på mitt förra inlägg..  Det e otroligt värmande o ger mycket styrka o läsa sånt..
.
.
,
Idag så skiner inte solen inte..o åskat o dundrat har det gjort inatt..o när engelsson för en gångs skull har lite vett i skallen o går i säng vid en vettig tidpunkt så väcks jag vid tolvsnåret av en jätteskräll..  Tjoho..sen var det klippt o jag satt i mitt soffhörn o ugglade till fyra på morronen..
.
.
.
Igår tog jag o käre sambon en tur till närmaste skog o kollade efter kantareller..  Inga som helst fynd gjorde vi..men en trevlig stund med fika o skogsluft blev det ändå..o bilder tog jag..
Ja inte riktigt fotoväder..men blev ganska hyfsat ändå..
Nu ska jag o sambon på nya äventyr..ha en bra dag alla..kram


Postat av: Kusinen

Publicerad 2011-07-22 14:42:55

Men va har hänt...har du skaffat klor hahaha

Postat av: Kusinen

Publicerad 2011-07-22 14:59:07

Men va har hänt..har du skaffat klor??;) Hi hi hi



Postat av: Kusinen

Publicerad 2011-07-22 14:59:53

Idag är jag velig....mer än vanligt!! Hahaha

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-07-25 08:07:06

Se där ja, aldrig för sent att förändra sig ;-)

Är inte heller någon älskare av flärd,

men satt precis och gnuggade bort gammalt lack

från mina korta naglar...



Nu sparkar vi igång veckan!



Kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-07-26 14:19:16

Starka naglar kan behövas ibland har jag förstått .. eller om det var "nypor" ;) Ja, ja energitjuvar göre sig icke besvär, bra du sorterat bort dem! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej