Onsdag????????????

Publicerad 2011-11-16 07:54:39 i Allmänt,

Jomenvisst tusan e det onsdag väl.. Jag e fullkomligt dagavill o vill på alla andra vis därtill..   Uschana mig..ja hehej på er..  engelsson vimlar runt i tillvaron på ett fullständigt förvirrat men nog så charmigt vis..det sista ett önsketänkande dock..  Jag har haft en smärtattack i alla mina leder som totalt knockat mig..lägg därtill ett par ömmande bihålor o en smärtande hals o så huvudvärk så beskriver det nog rätt bra engelssons fysiska tillstånd de senaste dagarna..  Det har varit genomjobbigt..  Men nu har jag fått nästippen ovan ytan i allefall o trevar runt lite ..  .
.
Resten av gänget härhemma e i bättre skick..speciellet Isabelle som kvitttrar runt o trivs utomordentligt på sin nya skola..hon jobbar med sina projekt o allt verkar flyta otroligt bra..något som gläder engelssons mammahjärta.. Micko börjar landa med sin nya medicin..hon har bara haft ett par mindre migränattacker de senaste veckorna..så det verkar som om hon blir hjälpt av detta.,. Hon har även fått en remiss till neurologen o ska få träffa en läkare där o så ska de ta en masssa prover där..det känns jätteskönt att få henne ordentligt utredd.. Käre sambon racklar runt med sin värk..han har mer ont han oxå nu när kylan tagit grepp.. Sen så avskyr han vintern o det gör ju inte värken lättare o uthärda..  Äldsta dottern pluggar på i en hiskelig takt o avverkar det ena ämnet efter det andra..engelsson har tappat räkning på hur många poäng hon läst de senaste månaderna men det e många..  Svärsonen jobbar på o snickrar uppe på vinden på helgerna..det e inte så många moment kvar nu innan det e helt klart..  Lille barnbarnet går på förskola o trivs alldeles förträffligt..om det inte vore för en sak..  O det e dessa eländiga flickor som gör livet surt för honom.. Att det e ett problem framkom igår kväll då hans mor frågade hur han trivdes i skolan o vilka han lekte med..varvid han räknar upp en hel lång radda pojknamn..  Men tjejerna då undrar hans mamma..leker du inte med dem.. Näää fräste han.. men varför då frågar hans mamma..  Varvid han suckar tungt himlar med ögonen o utbrister....Pussiga små rackare.. .....Att Petra hade all möda i världen att hålla sig för skratt behöver väl inte sägas..  Nå nu hör jag honom därnere..i full fart med att klä på sig för o fara till en ny dag i förskola..o tampas med dessa pussiga rackarna..o han verkar inte direkt motsträvig..
.
.
engelsson ska röja lite här hemma o sen fara en liten runda med sambon till grannbyn o gå på loppis o även passa på o handla lite mat.....  Sen har jag ett par julklappar jag sett ut i en affär där som jag ska passa på o kila in o köpa.. Ja nu raskar det på ordentligt mot jul..   Nån snö har det inte synts till ännu..o jag måste ju säga att jag tycker det e rätt skönt.. Finns inget värre än o behöva vara ute på vägarna när det e vinterföre..o nu innan jul kommer det att bli en massa farande åt en massa håll..  Växjö hade jag gärna åkt till innan jul o gjort undan en del av julklappsinhandlandet. Där var jag o sambon förra året o det var en jättetrevlig shoppingstad..lagom stor o där fanns verkligen ALLT..
.
.
En bild från förra året..då var det snö..barnbarnets retrokälke o vår stiliga snögubbe..
Detta e december förra året..  bilderna tagna i småland..
Nehe..om man skulle kicka igång dagen..hög tid o komma igång..ha en bra dag..kram


Postat av: Janne

Publicerad 2011-11-16 08:45:25

Hej! Fina bilder Engelsson. ja hösten och vintern är ju årstider då förkylningarna och virusen trivs. Det gäller att klä på sig redigt och att inte sitta kallt för då kan det bli en massa problem. Ha en fin dag !

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-11-16 11:39:08

Satt precis och tänkte på dig och blev så glad när jag såg att det fanns ett nytt inlägg. Mindre kul att läsa att du mått så dåligt, men det låter ju som du är på rätt väg igen och resten av din familj också har det bra.



Om det skulle vara så att ni skulle planera in en shoppingrunda till Växjö, så kan du väl höra dig? Vi kanske skulle kunna sammanstråla där över en fika? Om du inte har varit dit sen förra året, så har du ju inte heller besökt deras nya shoppingcentrum, GrandSamarkand, som öppnades i somras? Ett mysigt inne centrum strax utanför stan. Vi åker lika gärna dit som till Jönköping då avståndet är ungefär det samma för våran del. Oftas blir det ju sommartid för jag tycker Växjö är en riktigt mysig sommarstad att strosa runt i...



Dina bilder är som vanligt vackra och även om jag inte tycker om kyla och snö, så måste man ju medge att det kan vara väldigt vackert. Men att ge sig ut på vägarna kan vara mindre roligt, det håller jag med om.



Se nu till att inte överanstränga dig bara för att du är på benen, utan ta det nu väldigt lugnt.



Var rädd om dig, vännen och krya på dig!



Kramis! <3

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-11-16 18:11:48

För oss värkmänniskor är ju inte hösten den bästa tiden.. Har med slitit hårt ett tag för att orka/klara jobb. Har nu bara en dag kvar denna veckan sen tar jag välbehövlig helg.

Vem vet kanske stöter vi ihop i Julklappsletar ruschen om du kommer till Växjö.. Kram

Postat av: Tussan

Publicerad 2011-11-16 20:11:16

Vad fint du skriver och bra.. Vilka härliga vinter bilder.. Kramar i massor Syrran...Ha en bra kväll..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej