Så kom kvällen..

Publicerad 2011-10-07 22:22:38 i Allmänt,

smygande in över engelssons domäner..en lång dag har det varit..mycket har vi fått gjort o mycket har timat..  Vi har städat o fixat o gjort fint..  Köket e nu äntligen i det skick engelsson föredrar o ha det..allt överflödigt e borta..  Jag klarar inte röra eller för många intryck i min tillvaro..  Var sak på sin givna plats så man hittar dem när de behövs e en nödvändighet för att jag inte ska bli stressad..  Det var en fröjd att laga mat till sambon och mig nu ikväll eftersom jag lätt hittade allt jag behövde ..Ja vi åt själva eftersom ungfolket o tonåringarna ville ha pizza.. O det funkar dåligt med den dieten som sambon o jag försöker hålla oss till..vi har kapat kolhydratintaget till nästan noll..  O det funkar jättebra..kilona försvinner..  Så vi åt fläskfile o champinjoner o sallad..ja champinjonerna fick engelsson ha för sig själv då sambon INTE äter svamp..inte på några villkor..
.
.
Vädret har verkligen visat en imponerande uppfinningsrikedom idag..Vi har haft ett ständigt växlande väder med hastiga regnskurar kraftig blåst o strålande solsken..o det har växlat från en sekund till en anna..mysko verkligen.... Nu ikväll när jag o Isabelle gick vår kvällspromenad så var det rätt ok..Det var kyligt men vi slapp regnet i allafall.. Det börjar gå lättare o lättare att gå..  Det e väl inte så konstigt med tanke på att jag tappar vikt hela tiden..det går inte jättefort men det går åt rätt håll..med andra ord neråt..  O inte kan jag promenera några jättesträckor..men jag tänker som så.. Bättre de få kilometrarna varje  dag än inget alls..  För jag vet ju hur lätt man kan bli sittande.. O det vill jag inte..jag vill ha kontroll över ätandet o jag vill försöka röra mig så länge jag bara kan..  Det känns som en investering för en bättre ålderdom..
.
.
Mellan regnskurarna så passade engelsson på att tassa runt lite i trädgården..  En solros sådd av fåglarna kikade upp i somras..åtminstone tror jag det måste vara fåglarna..om ingen annan varit framme med en fröpåse..men den växer precis där vi hade fågelmataren i vintras..
Den har börjat sloka lite med huvudet nu..men den e fortfarande vacker...
Någon stor äppelskörd fick vi inte i år..träden behöver beskäras rejält..något vi ska ta hjälp till
Sen så har vi ju hunnit in i oktober upptäckte engelsson..jag e allt lite dagavill..inte riktigt koll på dagarna..men det betyder ju Halloween om jag inte har helt fel för mig..o då kommer ju engelssons o lille barnbarnets odlarmöda väl till pass..så här stiliga pumpor blev det nämligen ftån de små frön vi petade ner tidigt i våras--
.
O nu...säger engelsson gonatt


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-10-08 15:09:50

Vad mycke härligheter det är i Engelssons liv just nu. Ordning och reda i köket, vikten som går åt rätt håll mm. Jag blir lite avundjuk, men inte missunsam, för jag blir uppriktigt glad när jag känner att det som skrivs här på din blogg är positivt. Det unnar jag dig verkligen, vännen. :)



Blir lite nyfiken på hur både du och även Sirpa lyckas så bra med att gå ner i vikt genom att minska ner kraftigt på kolhydart intaget. Jag tycker det låter underbart, men jag är tveksam till om jag skulle kunna klara av det? Dels för att jag inte äter kött och ägg gör mig illamånde. Dessutom har jag svårt med för mycket fett i maten eftersom jag genom gick en GBP op för många år sedan. Men tanken på att kapa intaget på kolhydrater låter ju vettigt, jag måste bara komma på vad jag kan stoppa i mig istället?



Hoppas du får njuta av en riktigt fin höstlördag. Massor av kramisar till dig, vännen. <3

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-10-08 16:29:09

Vad härligt att promenaderna börjar ge effekt. Vi har kommit av oss med det nu. Men spring upp och ner till vind och källaren kanske har samma effekt.....:-)

Postat av: Christa

Publicerad 2011-10-08 20:18:39

Tack hjärtat. Det är en och samma tavla hihi. Å visst är det roligt att se hur allt förvandlas med lite färg. Usch ja furu har jag tröttnat på för länge sen. har målat alla våra furu möbler hemma. Ha det gott ISO HALI♥

Postat av: Janne

Publicerad 2011-10-08 21:15:30

Hej! Henriksson låter bli att trycka på fjärrkontrollen. Lilly är ju så behändig i denna storleken. Gapskratt HEHEHEHEHEHEHHEHEEEEEEHEHEEEE !!!! Kanske skulle jag köpa en kattkorg till henne ??? Ha en fin dag !

Postat av: strömma

Publicerad 2011-10-09 01:31:46

Vad härligt att ha fräscht och fint kök och med utrensat onödigheter också ler.



Vilken sorts produkt av Aloe Vera använder ni? Jag kan så dåligt om andras produkter. Det jag vet är att det som säljs i affärerna kommer inte från oss. Det räcker om det finns Aloe Vera essens så får de ha namnet Aloe Vera på produkterna. Vissa använder hela bladen som är nermalda och då kommer det med en massa annat i produkterna. Det som finns i Foreverlivings produkter är bara innerbladsgelen, den rena, och det kallpressas och med patenterad process. Vi är väldens största odlare och har plantager i 3 länder och inget säljs till andra företag. Det är ekologiskt odlat.



Här är shampoot: http://www.myaloevera.se/460000640223/produkter/skonhet/aloe-jojoba-shampoo



Tvålen: http://www.myaloevera.se/460000640223/produkter/kroppsvard/aloe-liquid-soap



Tvålen är som en skön kräm och väldigt populär att använda till småbarn. Dels att tvätta deras hår genom den inte svider i ögonen. Vi använder den själva i duschen och den är återfuktande och ph värde som överensstämmer med huden..bra för underlivet tex.



Visst kan det finnas några som är allergisk mot Aloe Vera...men jag har inte hört någon som är det av våra produkter...men vi alla är så olika och man får prova sig fram...vi har 90 dagars nöjd köp garanti och är man missnöjd så får man lämna tillbaks och få igen pengarna, även om allt är använt..utan diskussion ler. Jag brukar låna ut produkter så får kunder prova och se om dom vill använda dom.



Nu blev det ett långt svar här till dig ler.



Nattkram

strömma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej