Kvällsrapport från...

Publicerad 2011-09-18 20:56:02 i Allmänt,

soffhörnet..hej hej..engelsson vinkar lite halvhjärtat.. Hela tillvaron går på halvfart just nu.. Hemskevärken e tillbaka..med full kraft blev engelsson totalgolvad i morse..   Så fort jag vaknade o försökte mig på att vifta lite på tårna så insåg jag att det var kört.. Värken sitter som ett band runt hela kroppen..alla lederna e hopplöst inflammerade o engelsson haltar inte fram i många knop inte.. O när det blir såhär så finns orken inte  där..inte för någonting..knappt man orkar existera...
.
Därför har det inte hänt mycket av intresse i engelssons tillvaro idag..  Äldstadottern bakade scones till frukost o ett jättelass me kanelbullar till fika idag..Doften letade sig upp genom trappan som en smekning o fick engelsson o le..brett.. Kanelbullar och kall mjölk..precis vad en värkbruten moder behöver..
.
Uppe på vinden har gipsplattorna nu börjat komma på plats..så det går framåt..  Ute i trädgården har det däremot inte hänt så mycket under denna helgen.. Idag har regnet dessutom formligen vräkt ner..  Det regnar ännu..otroliga mängder.. Käre sambon har trollat fram en brasa i öppna spisen o det värmer gott i engelssons onda leder.. Lille barnbarnet sitter på golvet framför brasan o leker..o småsjunger så det kvillrar i bröstet på engelsson
.
Ut i skogen har vi ju inte kunnat ta oss idag..av förklarliga skäl..men som jag längtar..det kliar i hela mig av längtan att få ströva runt där med mina kameror..  Snart kommer kylan o med den ökar värken än mer o stänger inne engelsson.. Så hösten för mig är det sista skälvande andetaget av frihet...
.
.
I fredags var vi ute en runda med barnbarn o svärson...  En förskräcklig mängd svamp hade vi med oss hem..o som tur e har det mesta nu torkat...  Mitt inne i skogen där engelsson strövade runt..så stod denna skönhet..livsfarlig men vacker..
Nu vill inte engelssons fingrar skriva en endaste bokstav mer..kram på er..


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-09-18 23:14:11

Jag pratade med dottern idag. Hon och kära svärsonen hade varit ute i skogen igår och plockat 22 l gula kantareller. 22 liter, tänk dig! Hoppas värken ger med sig. Jag har haft ont i svankryggen i flera dagar. Det överlever man, men ibland blir man så trött på sin kropp som ska bråka så hela tiden.

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-09-19 00:10:34

Blir ju ledsen att höra att värken plågar dig så och lite dåligt samvete får jag över att jag just idag känner mig piggare än jag gjort på väldigt länge. Nu hoppas jag på att få lite tid att må bra, så jag får lite ordning här hemma innan vinterkylan sätter stopp för det mesta.



Håller på att bli tokig på all svamp Elmer släpar hem och som ska ligga på tork på mitt köksbord och inte vet jag vart jag ska förvara den sen heller? Det har sina nackdelar att bo i lägenhet och inte ha så mycket plats till övers. Nästa lass får han ta hem till sig, för jag äter ju inte ens svamp.



Hoppas din värk blir bättre när regnet drar vidare, så att du kan ge dig ut i svampmarken igen, för jag älskar dina foton. Ett riktigt prakt exemplar av den vita fulingen du hittat.



Många krya-på-dig kramisar, till dig min vän. <3

Postat av: strömma

Publicerad 2011-09-19 09:34:33

Det är emligt för oss med värk och vädret som påverkar det. Jag kallar mina dagar med mera värk och man drar sig undan för, "parantesdagar".



kram

strömma

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-09-19 09:57:13

Morning! Hostar o vinkar lite jag... men sover du vill jag inte störa! Isch...värken...tur du hunnit njuta lite ute i skog o mark innan den slog till igen!

Nu har jag kikat på ditt fiiiina skåp! Kommer att bli ännu finare i vitt skulle jag tro! Och såå mycket fint du har däri!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Sylvia

Publicerad 2011-09-19 11:52:04

Så himla trist med värk i kroppen....och i det här regnvädret blir man ju inte piggare precis. Var till skog i helgen och lite svamp blev det mest kantareller.

Spännade att se ditt fina skåp ändra färg till vitt... den nuvarande färgen är också fin.

Nu ska jag iväg till IT-kafeét och hjälpa seniorer 55+ att få komma ut i superrymden. Det är jätteskoj.

Ha det bättre!

Kramis Sylvia

Postat av: paloma

Publicerad 2011-09-19 14:07:54

Oh så jobbigt för dig med värken! Krya på dig! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej