Kvällen är här..

Publicerad 2012-04-27 22:15:41 i Allmänt,

med vila och en underbar stiihet som sakta sprider sig över huset..jag har aldrig bott i ett hus med sån harmonisk stämning som här.. Vi är tre generationer som huserar här..med spädbarn o förskolekille o två tjejer som snart båda lämnat tonåren..och alla samsas vidunderligt bra..
.
Idag har vi ju varit i Ronneby..vi hamstrade en försvarlig hög med LCHF-bröd..passade även på att köpa en massa gott pålägg från den manuella charkdisken på Ica-Maxi..  Rostbiff och annat gott..rostbiffen var till kära svärsonen..det råkar nämligen vara hans favoritpålägg..  Av det andra plockade vi till oss lite smått och gott och med några skivor av det inköpta brödet och varsin mineralvattenflaska så blev det en jättefin picknick i brunnsparken.  Det var fint väder när vi satt där..lite småkallt i skuggan men inte så vi frös..  Precis bredvid bordet växte ett japanskt körsbärsträd..jag tror det var ett sådant..rätta mig om jag har fel..vackert  som en dröm var det i allafall.
.
.
.
.
Stadsvandringen i de gamla kvarteren fick vi tyvärr hoppa..både maken och jag hade alldeles för ont för att orka steppa runt bland kullerstenarna..  Däremot så hamnade vi mitt i en sagovärld längs vägen..en floddal full av vitsippr svalört kabbelekor o vattenliljor som visserligen inte blommade än..men stack upp sina gröna spjut ur vattnet..de bilderna sparar jag dock till i morgon..jag är alldeles för trött ikväll..jag behöver vila och i morgon får vi ju gäster..då vill jag vara pigg..  Ha det fint..kram
.


Kommentera inlägget här
Publiceras ej