Ett inlägg i halvåret....

Publicerad 2012-12-17 11:08:20 i Allmänt,

det är värst en sån aktiv blogg jag har. Nå jag har haft annat för mig..sen är det ju så..att de allra flesta av er har jag ju på facebook..så vi har ju kontakt ändå. Bloggen har inte kännts lika angelägen för mig längre..har även funderat på att byta bloggportal..men har inte satt mig in i vad det finns för annat.
.
.
Härhemma så lunkar tillvaron på i lugn takt..  Alla mår bra...barnbarnen växer och Zac är ju största värsta skolkillen nu...han och jag var på shoppingäventyr i lördags..fräcka jeans o t-shirt o morronrock i form av ett monster åt honom o två ljuvlig klänningar åt lillasyster Zelda..som bubblar o babblar o far runt som ett jehu i hela jhuset nu.  Hon fyller ju snart ett helt år...tiden har verkligen rusat iväg.   
.
 
Mina fyra ungar är ju i stort sett vuxna nu..har bara minstingen hemma nu..mellandottern är utflugen o inflyttad med pojkvännen i egen lägenhet...sonen pluggar på högskola i Visby och äldsta dottern börjar på läkarutbildningen i  nere i Lund nu i Januari.   Stolt över dem..jajamen.bästa ungarna i världen..det är mina ungar det.
.
.
Själv mår jag bra..väldigt bra..av många orsaker och skäl.  Livet har landat..
.
.
Vädret idag är riktigt tjurigt..plusgrader och det rinner o droppar överallt..det blir kanske en grådassig jul av detta..  Tråkigt..hade varit mysigt med en vit jul... Så mycket foton har jag inte tagit..det har inte blivit av på sistone.. 
En bild från mitt kök..den tomten som står på bordet är en Lisa Larson-tomte  Jag fick en sådan av min mor för många år sedan..som tyvärr for i golvet för ca 20 år sedan och gick i bitar. Jag har saknat honom sen dess..denna fick jag i förstaadventsgåva av min dotter och svärson i år..tror ni jag blev lycklig.. Nu är jag så hysteriskt rädd om den att jag knappt vågar ha den framme.
 
 
 Mitt myshörn i vardagsrummet..denna underbara mormorsfilt köpte jag ganska nyligen. Den passar så fint över gungstolen. Som ni ser så har monstreran blivit ännu större..ändå har jag o maken beskurit den rejält..fyra stora skott tog vi bort o satte i kruka som vi nu skänkt bort.. Ser ni tomteparet i fönstret. tomtefar köpte jag den julen jag väntade mitt första barn..sen har han fått vara singel i många år..förra året hittade jag en fru åt honom.
 
Nu ska jag sätta lite fart här hemma..ha en bra dag..eller ett bra halvår om jag nu skulle dröja lika länge med nästa inlägg..bamsekram..
 
.
 


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-12-17 20:25:35

Åhh, vad kul att se ett nytt inlägg från dig, även om vi är vänner på FB. Själv föredrar jag bloggen framför FB, där jag inte är vidare aktiv.

Jag bloggar ju på Blogger och tycker att det fungerar alldeles utmärkt. Ett litet tips om du känner för att pröva på en ny bloggportal.

Fattar inte vart tiden tar vägen? Blir lilla Zelda snart ett år!? Är det hennes mamma som ska börja plugga nere i Lund?

Julmysigt du har det, där hemma hos dig. I år har jag inte ansträngt mig så värst inför julen och känner inte heller någon stress. Tanken är att flickorna och jag ska ta oss till sthlm, men nu börjar vi mer och mer känna att det känns mer jobbigt än kul. Vi är nog mer sugna på att stanna hemma helst själva och bara mysa? Vi får se hur det blir med den saken?

Hoppas det inte dröjer fullt så länge tills ditt nästa inlägg, men som du märker så hänger jag kvar ändå. ;)

Ha det så gott du med, tills vi hörs igen, här eller där...? Kramis! ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej