Godmorgon, måndagmorgon..

Publicerad 2012-07-02 10:18:19 i Allmänt,

har vi kommit till..en solig sådan efter en lite småblåsig natt..  Helgen med dopet har varit helt underbar..en hjärtevärmare som kommat att pyra i bröstet i många år framåt..  En lokal fylld med glada älskade människor..vissa av dem som man inte sett på länge länge, ett ljuvligt flickebarn som förenade oss alla..alla hade något band till detta barn..släktband eller bara känslomässigt.
.
.
Det enda smolket i min bägare var att ljuset i lokalen var under all kritik..så bilderna blev urusla..Men jag ska klä upp vår lilla ljuvlighet i doklänningen en bra fotodag framöver o ta bilder..
.
.
Vi beställde tårtorna från en otroligt duktig tjej som levererade dem direkt till lokalen..två helt fantastiska skapelser,,så de ska jag visa bild på.. De var supergoda mennnn så mäktiga..man orkade bara en liten liten bit..så vi har desperat skänkt bort tårta till alla som velat ha.
 
 
Ja titta bara..hur underbar får en tårta vara..jag är så glad att vi anlitade den här tjejen..duktiga duktiga Jessica..
.
.
Dopklänningen var lite speciell..den har Petra beställt fån en sida på nätet som kryllar av vackra klänningar till dop o andra festligheter.. Den var inte lika lång som en ordinär dopklänning men så ljuvligt fin..och vår lilla prinsessa blev just som en prinsessa i den. 
.
På dopbordet så kom Zeldas finska ursprung fram..dopskålen var en skål  designad av Tauno Wirkkala..Revontulet..Norrsken heter den. Vi hade även en samling ljusstakar av Timo Sarpaneva, Festivo.. 
.
Duken och torkhanduken har mamma Petra sytt, tillbringaren till dopvattnet är en gammal  kanna från okänt glasbruk. En stor bukett jasminer plockade maken i trädgården på morgonen..o de tyckte vi passade så fint till.
Zac hade en viktig roll under dopet..det var han som hällde upp dopvattnet i skålen..o det klarade han nästan utan att spilla..
.
.
Ja denna dagen kommer jag att gömma i mitt hjärta..allt var så stämningsfullt o glädjefullt..alla människor som kom fyllde oss och lokalen med så mycket skratt och värme och gemenskap och kärlek..tack alla älskade ni.
Och ett speciellt tack till älskade Eva, som överkom sin rädsla för stora folksamlingar och kom..o inte bara kom utan satt kvar nästan till sist..tack vännen min..jag är så stolt över dig. 
.
.
Efter dopet så åkte vi hem lastade med tårta o presenter o alla dopattiraljerna..lastade av oss allt o började förbereda grillkvällen. Vi litade inte på vädret så vi stoppade i fileer o korv i ugnarna..  Det blev dock en fantastiskt fin kväll med sol och värme..  Vi var närmare 30 personer som vimlade runt på gården..åt o drack o pratade..9 kusiner som busade runt..letade kryp..hoppade studsmatta...åt o drack o blev ordentligt fotograferade av mig förstås.  Ja den enda som inte vimlade runt var väl lilla Zelda som nöjde sig med att sitta och vara ljuvlig i någons famn. Vår lilla huvudperson var mätt på intryck kan man tänka..alla dessa människor o den där konstiga farbrorn som hällde vatten på en..
.
En liten dam som vi inte får glömma är lilla Hulda..en liten valping som en av svärdöttrarna hade med sig till grillfesten..  En underbar liten personlighet.
 
.
   Ja med Hulda avslutar jag detta inlägg..jag hade gärna velat visa bilder på lilla Zelda o Zac o kusinerna..men jag vet att Petra inte vill ha bilder på sina barn ute på nätet..o då känns det konstigt att lägga ut på de andra ungarna o inte på Zc o Zelda..så ni får tro mig på mitt ord..de var jättesöta --alla  


Postat av: Käre Maken

Publicerad 2012-07-02 10:47:43

Hulda är en fransk bulldog om det är någon som undrar

Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-07-02 17:03:20

Ett dop i kunglig klass, precis vad som passar till en liten prinsessa. Ja, det verkar ha varit en alldeles ovanligt lyckad tillställning.

Lite roligt var att jag läste på Eva´s blogg om att hon skulle på Zeldas dop och då förstod jag ju att ni var vänner. :) Jag vill minnas att det var Eva som hittade min blogg, så mycket troligt att hon gjort det här på din blogg. Ännu ett trevligt bevis för hur våra bloggar för oss samman.

Den lilla valpen var otroligt söt.♥ Och jag litar på ditt ord att alla barnen var riktigt fina. Behövs inga bildbevis för det... ;)

Många kramar och tack för att du delar med dig av din helg.♥

Postat av: Janne

Publicerad 2012-07-03 08:05:29

Hej! Måste se vad Engelsson pysslar med. ha en fin dag !

Postat av: Jessica Marmolin Mörlund

Publicerad 2012-09-15 23:04:16

Så roligt att jag hittade detta. Blir nästan lite rörd av dina fina ord om mig. Och det låter som ett helt perfekt lyckat dop =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej