Då skriver vi måndag..

Publicerad 2013-04-15 12:06:09 i Allmänt,

och ännu en ny vecka väntar på sitt innehåll. Så härligt det känns, med en radda dagar framför sig att få fylla med upplevelser och umgänge. Idag har vi hunnit handla och besöka det lokala återbruket där dottern hittade ett kanonfint arbetsbord med en skiva som går att vinkla, perfekt när man tecknar mycket. Jag hittade lite böcker och ett knallrött durkslag i emalj. 
.
.
Nu har vi åter landat hemma och hunnit fika med dotter svärson o minsta barnbarnet. En stunds vila och sen plocka lite härhemma, sedan knäpper jag på symaskinen o grejar lite med några projekt som inbegriper gamla retropåslakan.
.
Här ett färdigställt projekt, två omklädda pallar.

Ett annat projekt, en liten klänning till Zelda.
Denna måste jag ju bara visa,  hur glad blir man inte.. En plåtburk från danska IRA. Det brukar ju vara blommor och blader och allsköns psykedeliska mönster på IRA-burkarna men vete tusan om inte denna var finare. 
.
.
.
Ni får ha en bra dag..ute i bloggvärlden..det tänker jag ha..


Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-04-15 14:33:27

Hej! Vad du har redan hunnit idag! Jag har fastnad i soffan med en handarbete men tvingar mig upp ibland att göra lite hemmasysslor:) Får jag fråga hur gamla Zac och Zelda är? Jag har två barnbarn nu, Anabelle är 4 och ett halvt år och hennes lillebror, Wilton är ca 1 och en halv månad.
Har en skön dag!
Kram Sirpa♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej