engelsson goes retro

Publicerad 2013-04-14 21:25:45 i Allmänt,

  Heiiiii..jag är tillbaka..nu slipper ni mig inte.  Jag fick en ny bloggdesign av min fantastiskt duktiga dotter Isa..och den gav mig en sån adrenalinkick så det kan ni inte ana.
.
.
 Kanske kommer bloggen att svänga mer åt retrofynd och inredning nu..det är där jag befinner mig i livet.. Detta med retrogrejer upptar det mesta av min tillvaro..  Så jag kommer att visa bilder på fynd och på hur de används här hemma..kanske lite info om designers och formgivare.
.
.
 Men sen kommer ju våren..och med den lär kameran dammas av ordentligt så ni lär översvämmas  av en hoper blombilder också. På talom det så hade vi nog den första riktiga vårdagen här hemma i trädgården idag.  Jag satt en stund bredvis mitt kryddland och bara fanns till..kikade på vilka plantor som vågat sig fram..och det var en hel del modiga rackare som trotsat de kalla nätter vi haft.
..
.
I tisdags var maken och jag i Karlshamn..där finns tre bra loppisar  Pilen ute i Vägga..Kupan och 34 :an inne i stan.  Vi plöjde igenom alla tre och hittade fantastiska fynd.
.
De blommiga tallrikarna blev jag nog allra lyckligast över. De är finska..från Arabia och formgivna av Esteri Tomula. Dessa var helt nya för mig så det var extra kul. Den enorma knottriga glaskannan i klarglas är ett monstrum..rymmer över tvåliter och är från engelska Ravenhead..vi har ett gäng glas i samma serie. Duken var en höjdare..så lycklig jag blev över den..i perfekt skick och kostade 15 kr. Den lilla uppkäftiga ekorren längst ner ville damerna på Kupan ha en tia för..det fick de..  Ja detta var en runda Peter och jag sent ska glömma.. 
.
.
Såååååå där..mitt första blogginlägg med nya designen avklarad..o det känns så jäkla bra..
 
 


Postat av: Cicki

Publicerad 2013-04-14 23:07:57

Verkligen kul bloggdesign.....:-)

Jag är så trött på loppisarna här omkring. Dels för att det är så sällan man hittar något kul. De "dammsugs" av antikhandlarna från Sthlm så det är sällan man hinner med. Dessutom har de höjt priserna så väldans. Stockholmspriser kallar vi det för. Får försöka hinna med någon loppis nu när vi ska upp till S-vall i maj. Fast det blir väl med tapetsering och flytthjälp då.

Det får bli lite tripper neråt Sörmland i sommar istället. Har du upptäckt tidningen Retro. Den är underbar.....:-)

Postat av: Cicki

Publicerad 2013-04-14 23:08:56

MEST tapetsering ska det stå....:-)

Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-04-15 01:28:06

Hej! Vad roligt att du är tillbaka! Jag hade exakt två års bloggpaus och på årsskiftet började jag blogga igen!
Vilken tur du har haft i loppis, inte lätt att hitta Arabia porslin! De är mycket fina! Lilla ekorren är ju så söt:)
Önskar dig en bra början på veckan!
Kram Sirpa♥

Postat av: AprilSus

Publicerad 2013-04-15 01:31:18

Du vilken häftig bloggdesign du fått! Förstår att du blev sugen på att börja blogga igen. :) Hälsa dottern att hon gjort ett super fint jobb!

Jätte kul att du är igång igen! Ser verkligen fram emot kommande inlägga med fina bilder, som du alltid skämt bort oss med.

FB i all ära, men jag tycker det är både roligare och mer personligt att följa någons blogg. Hoppas även Sirpa får lusten tillbaka, för jag saknar även hennes bloggande.

Massor av välkommen-tillbaka-kramisar!♥♥♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej