Fyyyyy attan..

Publicerad 2013-04-30 16:12:41 i Allmänt,

så kallt och blåsigt det är, jag är så less detta nu. Det står fyra kassar uteblommor här o slokar i takt med mig..de vill ut och  jag vill ut men det går inte o vistas däute utan att flaxa iväg. Valborgselden får de nog tända utan vår medverkan..blotta tanken på att stå där o frysa gör mig stel och värkig ända in i själen..blööörkk för denna sk vår.
.
.
 Ja sorry..men jag är så  uttråkad och rastlös eftersom denna våren liksom aldrig kommer igång..det är bakslag efter bakslag..jag vill greja i trädgården o så och plantera fixa med växthuset och sitta ute och fika och grilla.
.
.Så nu har jag gnällt lite..nu ska jag se om köttsoppan är klar..


Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-04-30 18:53:13

Ja det är segare än segt, här har det haglat idag, regnat och blåst som vanligt. Jag har blivit klokare med åren och väntar med att köpa plantor. Nu blir det ju bara till ett par balkonglådor, bra så.
Köttsoppa som är såå gott, i synnerhet om man får tag på kött med ben, det brukar jag handla hos slaktaren. Annars köper jag märgben i butiksfrysen som jag kokar med soppan. Svamp i någon form ingår i alla mina soppor eftersom jag har så himlades mycket torkad dito. Hoppas soppan smakade, brödet såg gudomligt ut, synd att jag inte längre äter bröd, jo förresten ruisleipä ibland, men inte vetebröd.
HAUSKAA VAPPUA säger jag från pörtet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej