Godmorgon så seeeeg...

Publicerad 2013-04-16 08:40:00 i Allmänt,

jag är. Jag befinner mig i nåt mellanting mellan vaken och sött sovande ännu, kaffe är nog vad som behövs.  Jag har kikat runt lite hos er igår och det var skönt att se att många bloggar fortfarande rulllar på.  Vissa har klappat igen för gott verkar det som, sen ser ut som om det kan vara lite bloggtorka här o där, av och till. Nå jag hoppas de bloggarna vaknar till liv igen nu under våren. 
.
.
Idag har vi gråväder men ändå rätt vårvarmt. Hela vardagsrumsbordet är smockfullt av tomat och paparikaplantor, de står där och återhämtar sig från den skarpa solen i lördags. Jag hade glömt att lägga dit solskydden och de höll på att stryka med allihop. Så idag får jag ägna dem lite omsorg och tid. Sen ska de få bo i växthuset som vi inhandlade förra sommaren. Må vi få en varm och härlig sommar nu bara, förra sommaren var ju helt miserabel.. 
.
.Men nu hägrar allt kaffet nåt enormt känner jag..
.
.
Köket efter att vi  målat väggarna och satt upp nytt tak. Äntligen är väggarna i mörggrått och djuprött borta, de färgerna slukade allt ljus i rummet. Egentligen hade jag helst haft en fondtapet på bakre väggen, men vi hittade ingen vi kunde ha till alla färger. Vårt kök ändrar ju färgskala efter årstid.
,
.
Ja som ni ser så kan färgskalan skifta väldigt.så det är svårt att hitta en tapet som inte skär sig.
Kaffe var det ja. Ha en bra dag allihop <3


Kommentera inlägget här
Publiceras ej