Hoppsan..när blev det

Publicerad 2013-04-17 09:18:02 i Allmänt,

onsdag???  Vissa veckor får verkligen vingar från start o bara flaxar iväg.  Nå inte ska jag klaga, vi har en fulltecknad dag idag, först ska vi städa och sen fara på en loppisrunda. I grannbyn har de tre bra loppisar som vi brukar besöka varje vecka, en av dem är endast öppen från ons till fre så därför blir våra besöki den byn alltid förlagda till nån av de dagarna. Sen har det öppnat en fantastisk affär som drivs av ekotänkande människor. Där finns mängder av varor med Fairtrademärkning. De har ris och gryn o bönor och linser och torkad frukt och teer bl a Pukka och Yogiteerna, de har mängder av konserver och påsar och förpackningar och vad man kan önska sig och lite till. En fantastiskt affär. 
.
.
Jag skulle bara önska mig en gnutta mer energi,för den verkar inte gå o rafsa ihop nånstans ifrån denna morgonen. Ni vet när tillvaron känns klisterseg o inte ens ögonlocken riktigt vill samarbeta. Misstänker att frukost och en jättebalja kaffe kanske skulle kunna hjälpa något..  Sen såg jag att krokusen blommar för fullt bredvid våra  tvillingbjörkar ute vid infarten. Så en tur med kameran ut på gården ska jag försöka orka med också idag.
.
En liten smörblomma från förra sommaren för att pigga upp er..ha en bra dag
 
.
 


Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-04-17 09:40:27

Hej mummi! Här en mummi till:)
Nu har jag läst ikapp mig med dina inlägg!
Gillar dina färgglada bilder!
Loppisrunda är aldrig fel! Bara roligt att få rota!
Ja, det är inte lätt att flytta ihop alltid om båda har haft ett färdigt hem innan. Det är bara att hitta vägen...och ni har tydligen gjort det!
Coffeeee, gott!
Har en fin dag!
Kram Sirpa♥

Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-04-18 10:07:11

Önskar dig en trevlig torsdag!
Kram Sirpa♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej