Livskvalitet...

Publicerad 2013-04-25 19:08:00 i Allmänt,

ja vad är det då.. För mig kan det vara de enklaste ting. Att hitta en ny författare som fängslar mitt sinne och föder min fantasi. Det kan vara att vakna en morgon och kunna sträcka ut kroppen utan att alla leder skriker vilt av smärta. Det kan vara solens glitter över fjärden en sommarmorgon när man sitter på en brygga och doppar fötterna i vattnet. Det kan vara stunden då bilen kör över gränsbron över Torneälv och hjulen börjar rulla i hemlandet. Det kan vara barnbarnsfnitter, en liten ettårs kvitterröst eller en åttaåringss funderingar. Det kan vara att lyssna på sina barn som kivas som syskon ska. Det är att se hurdana fantastiska individer mina fyra ungar är..  begåvade och kreativa. Det är min mans hand som alltid greppar min när än jag sträcker mig efter honom. Det kan vara att endast ha de människor i sitt liv som fyller det med bra saker.  Ja det finns många ting som är just livskvalitet.
.
.
.
Idag var det en stund i en solig backe där jag låg på mage med min kamera i ett blått svallande hav av blåsippor.
.
.


.
.
Sen så var det lite kul att komma hem till mitt likaledes blåa kök.
.
Och kika på sina loppisfynd.

Det här är gardiner, vete tusan om det inte är femtiotalare..det känns så på tyg och sömmar.
.
Vi har haft en fantastisk dag..vi for på loppisrunda med äldsta dottern med familj.. Vi fyndade lite åt glass i solskenet..Zelda med hela ansiktet. Vi besökte vår favoritkinarestaurang och åt gott..o nu ska vi bara ta det väldigt lugnt.. Jag hoppas er dag varit lika brta..kram på er
 
 


Kommentera inlägget här
Publiceras ej