Nu rasslade det till i ..

Publicerad 2013-04-29 10:23:20 i Allmänt,

almanackan och en ny vecka gjorde entre. Den bara rusar iväg denna våren, kall och småruggig och inte så värst vårlik. Men efter en så kall vinter så tar det kanske tid för mder natur att tina upp. Jag känner av lederna lite mer idag igen, efter ett par bra dagar. Man bllir lika besviken varje gång smärtan återkommer med större kraft..för helt smärtfri blir jag ju aldrig, men vissa dagar är sådär nästan uthärdliga. De dagarna ger så mycket kraft och energi..att känna att man orkar och kan..det är underbart. Jag fick så mycket gjort under de här dagarna att det idag känns nästan overkligt. Ja eller..allt är ju relativt..på två dagar uträttade jag det som en fullt frisk kanske stökat undan under några timmar, men för mig var det massor, mitt liv går ju i ultrarapid till vardags. Ingen med fullt fungerande leder och muskulatur kan föreställa sig hur enerverande det är attt aldrig orka till slutet, att allt som oftast tvingas lägga ifrån sig det som man har för händer,. Bara att hålla i en bok kan vissa dagar vara övermäktigt.. Jag har så många hinder hela tiden som begränsar mig så därför känns en mindre smärtfull och stel dag som en högvinst. Sen faller man ju snabbt ner i en svacka när smärtan klubbar en igen..
 
.
.
 
 
 Men idag ska den inte vinna..engelsson ska trotsa värk och stelhet och bege sig till torget i Karlshamn för det årliga kryddplanteinköpet. Sen hade käre maken planer på nån loppis tydligen som ska vara öppen måndagar och ligger längs vägen..så den slipper jag nog inte undan.
.
.
HÄR hade jag velat ligga idag och filosofera lite..
Dessa bilder är från förra våren, tagna i en liten dalsänka där en liten å slingrar i ett vackert meanderlopp..rena sagoskogen..underbar plats. Där blommar svalört och vitsippa i en salig röra..kabbelekan trängs vid åkanten och vattenliljorna står som gröna spjut ur vattnet. Där stillnar tillvaron och man hör bara vattnets brus och fågelsången..dit återkommer jag och maken varje år.
Idag kör vi förbi där..och stannar nog till och ser hur långt våren kommit i vår dal.  Ha en bra dag alla..kram på er


Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-04-29 16:03:09

Iltapäivää!
Ja, känner igen det där som du skriver! Vissa dagar, när man har mindre ont, får man gjort saker! För oss, som har ont jämt, kan det kännas att vi kan göra mycket men nån annan kan tänka att "det är ju inget"!
Vilka härliga bilder! Skulle kunna filosofera med dig där:)
Hittade du nått på torget eller på loppis?
har en skön kväll!
Haliterkuin Sirpa♥

Postat av: "LillaSyster"

Publicerad 2013-04-29 17:37:42

Du vilka underbara gröna bilder.... Låter underbart att bara ligga där och andas in grönskan. Men snart är vi nog där! Ha det gott!! =)

Postat av: Beppan

Publicerad 2013-04-29 18:12:25

Ljuvliga bilder från "er dal"!! Nästan så man känner dofterna - och hör fåglarna kommunicera...

Postat av: Mia

Publicerad 2013-04-29 18:32:21

Sagoskog, med all rätt kallad så....Underbart! Och visst är det härligt att följa våren lite mer stillsamt, hinna njuta av varje dag i den mån man orkar.
Kram fina du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej