Det blåser varma vindar runt engelsson idag, både utomhus och i själ och hjärta.

Publicerad 2013-05-08 12:18:18 i Allmänt,

ja ute är det riktigt varmt och gott denna förmiddag och som sagt vindarna är varma.. Det var så härligt mysigt ute på balkongen för en stund sen.. Sen känner jag mig så där mysvarm i hjärtat över livet just nu.. Jag har världens bäste man och de bästa ungarna i världen, för att inte nämna barnbarnen... Sommaren är på inmarsch och min värk är inne i ett hanterbart läge just nu. Jag brukar göra så rätt ofta nuförtiden att jag summerar ihop livet..jag tror man mår bra av att fokusera på de bra sakerna..så att man faktiskt hinner med att glädjas och njuta av det som är bra.. Negativa saker tar så mycket energi att man går vilse i dem tyvärr.. Då blir man lätt en bitter förgrämd människa..det tänker jag inte sänka mig till..sådan finns det alldeles för gott om...må de komma till insikt över vad de faktiskt har i livet istället för att sörja det de tror de går miste om.
.
.
 
Idag så ska jag ta det lugnt..bara finnas till och gå här hemma och plocka. Sy lite om jag känner för det..men bara om det känns roligt--laga Zeldas nalle som fått en reva i ryggen.. Tassa runt i trädgården med barnbarnen och peta ner lite frön här och där.. Laga en kycklingcurry och kanske baka lite. Finnas till i min alldeles utmärkta tillvaro precis hela dagen.
Hoppas ni får en bra dag ni oxå..med sol och värme och livsglädje..kram på er..
.
.


Postat av: Gunnar

Publicerad 2013-05-08 14:23:55

Javisst är det mycket livsglädje nu när våren äntilgen kommit med full kraft. Även om det är regn på väg så känns det bra.
Hoppas du får en riktigt härlig helg!

Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-05-08 15:04:39

Hej! Då har vi gott lite i samma tankar idag! Har varit bara hemma med barnbarn, plockat lite här o där, lekt lite, matat, byt blöjor osv. Just liten stund sen försvann solen, molnen kommer:( Balkongdörren står öppen, vinden är mjuk!
Önska dig en skön onsdag kväll!
Kram Sirpa♥

Postat av: "LillaSyster"

Publicerad 2013-05-08 15:31:12

Underbart härligt att bara vara och göra det man känner för! Du ha en fin helg! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej