God morgon

Publicerad 2013-06-07 07:50:05 i Allmänt,

plötsligt är det fredag. Rätt så skönt faktiskt med helg. Nu börjar den ena ungen efter den andra trava in i sommarlovet..dagarna blir mer kravlösa för oss alla.De behöver sina sommarlov hela högen som de jobbat och slitigt. Och engelsson och maken kan behöva sommarlov vi också minsann, vårt sommarlov börjar nu i mitten på denna månad då vi packar bilen med diverse nödvändigheter och styr kosan norrut..mot Gellivare och sen mot Finland.  Jag tar med mig datorn såklart och skaffar ett mobilt bredband..så ni slipper mig inte..det kommer att ramlainrapporter från både färden och vistelsen däruppe. 
.
.
Nå dit är det ännu många dagar ..innan vi kommer oss iväg så har vi tusen och en projekt att genomföra..en hel del av de har vi betat igenom men det finns ännu kvar att göra.  Men idag så ska vi ta oss en ta det lugnt-dag.  Bara småplocka lite ...kanske att jag tar fram symaskinen och syr färdigt lite gardiner. Vi måste ta det varligt för det värsta scenariot är ju att någon av oss lyckas justera våra sköra ryggar så vi inte kommer iväg till norr..därför måste vi planera och ransonera hela tiden med aktiviteter. 
.
.
Idag ska jag nog ändå ta med lille barnbarnet på shoppingrunda och inhandla nya kläder till skolavslutningen. Vår lille prins slutar ettan minsann..jag begriper det inte alls egentligen men håller god min.. Min lille kille som nyss lärde sig gå. Jag minns så tydligt de första stegen..Han älskade vår hund Spike och Spike hade sånt tålamod med den lille valpen så han tillät honom att använda honom som lära-gå-stol.. Tålmodigt stod han blickstilla medan Zac reste sig mot honom och hållande i pälsen började trava framåt. Ja vilka minnen..nu är Spike borta och Zac slutar ettan..
.
.
Solen skiner ute det lär bli riktigt olidligt hett idag.. En sån tur att jag kom ihåg att vattna igenom alla krukor på balkongen igårkväll.  
.
Maken sover ännu..kanske kaffedoft kan lura upp honom..jag får prova..  Ha en fin fredag allihop..kram på er.


Kommentera inlägget här
Publiceras ej