Valvaka och skogsmulleliv.

Publicerad 2014-09-15 15:26:07 i Allmänt,

Ja ungefär så har väl gårdagens tett sig.   Valet gick vår väg, vi som ville ha rött. Så det är alldeles utmärkt det, men sen hände nåt som jag har svårt som attan att smälta.  13 procent av Sveriges befolkning valde SD..det står dem naturligtvis fritt att göra så..skam hade väl varit annars..  Mennnnn VARFÖR valde de SD.....den frågan snurrar och snurrar inom mig..och helt ärligt svaret är långt ifrån självklart.   Nu är detta inte en politisk blogg och jag tänker ingalunda förvandla den till det..men frågan finns och den måste vi alla fundera på.
.
.
Innan valvakan så tog vi oss ut till skogs en runda för att tanka lite frisk luft och energi.  Härligt väder och nu kommer trattisarna o de rödgula trumpeterna med väldig fart.. Står nästan och stampar ner varann av iver i mossan... Vi plockade nån liter med oss hem som vi torkade i svamptorken.
.
.
 
 .  
 
 
 
 
Min svampplockarutrustning..  Den stora korgen är fenomenalt fiffig att bära runt kameror och annat i.. 
'
Har ni sett sån storlek de börjar få.. lönar sig snart att plocka i stor mängd.
 
En endaste KarlJohan fann vi..ståtlig som bara den stod den där i mossan.
Nu ska jag koka en kycklingsoppa färdig.. Jag önskar er alla en trevlig måndag.
 
 
 
 


Kommentera inlägget här
Publiceras ej