Må bra- tur i skogen.

Publicerad 2014-09-01 17:35:00 i Allmänt,

Idag for vi ut strax utanför byn bara jag och Peter. Det var perfekt fotoväder med sol och moln om vartannat och luften var klar och frisk.  Kaffetermos och nån macka fick följa med samt svampkorgar och kameror.  Svamp fanns det fortfarande i mängder men vi nöjde oss med att bara plocka en handfull trattisar som var stora nog, nån pepparriska och en och annan kalle.  Sen bara var vi, njöt av vädret och kaffet och mackorna, strosade runt lite planlöst med kameran.
 Jag hittade en rolig svamp som växte på en stubbe, ja en hel släktträff var det som trängdes där, vad det är för filurer vet  jag inte, nån som vet ?
 
Visst var de otroligt vackra, de såg nästan ut som koraller.
 
Sen fanns det ju kallar och annan sopp som sagt..de här tre musketörerna stod och vakade över en stig.
 
 
Fotade från två håll, fina strävsoppar .
Kallebilder tog jag med såklart,
 
 
 
De två understa bilderna visar doch Rödbrun stensopp en nära släkting till Kalle och en rödfotad sopp som jag inte är säker på.
 
Sen var det en svamp jag inte vet vad det är alls.
 
 Ser ni hålen i hatten, riktigt skum svamp.
 
Sen kommer lite blandad konfetti.
 
Så nu fick ni följa med till skogs en liten runda, jag hoppas ni njöt av stunden.. 


Postat av: AnnaKK

Publicerad 2014-09-03 16:44:12

Hej-Hej!

Blev så glad när jag i morse upptäckte att du har börjat göra inlägg här igen - fast jag tog mej inte tid att lämna någon kommentar då. Tror minsann jag blev inspirerad av dina svampar, för det dröjde inte länge förrän jag också befann mej i svampskogen sen!!! :-)

Ha det gott!!!

Svar: Ja vet du, jag längtade hit <3 Så roligt att jag fick ut dig i skogen..hihi
engelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej