Fredag skriver vi väl idag ??

Publicerad 2014-08-29 09:43:53 i Allmänt,

Huh jag känner mig lätt dagavill men nog är det väl fredag idag?  Vi har varit ute i skogarna mest varje dag nu sista veckan, det är ett svampår utan dess like i år. Karl-Johan finns det enorma mängder av jag har aldrig sett nåt liknande, de växer i stora kolonier om tio, tjugo svampar.  Vi har plockat och skivat och torkat så jag tror vi klarar oss något år nu. Karl Johan är ju en lurig rackare, den kommer i sådana här mängder vissa år, för att sedan nästan helt hålla sig borta i åravis.  Sist vi hittade mycket var nog 2011.
 
 
Idag dock blir det en hemmadag, vi ska på loppis och skogsrunda till norra Skåne imorgon och både jag och maken behöver vila kroppen inför det.  Det är lederna som tar stryk för min del, jag är grymt stel i knä och höftparti just nu.  Men motion och frisk luft har vi fått och stilla rofyllda stunder med en kopp kaffe och en macka i en skogsbacke.  Ni som kan, ta er ut i skog och mark.  Ha en fin fredag nu..kram på er.
 


Postat av: Cicki

Publicerad 2014-08-29 23:12:38

Jag har inte fått med mig sambon än. Han har en del jobb som ligger över honom. Imorgon blir det iaf en kort loppisrunda. Är nästan helt utan röda och gröna knappar. Hittar man något annat kul så gör det ju inget.....:-) Sambon har iaf lovat mig en svamprunda till veckan.

Svar: Loppis, det ska vi med på imorgon. Hoppas ni tar er till skogs, de svarta trumpetsvamparna finns i mängder har jag hört..jag har bara hittat lite ännu
engelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej