engelsson lyssnar på nostalgimusik

Publicerad 2009-08-28 10:05:42 i Allmänt,

när hon egentligen skulle städa..men jag fastnade framför Youtube o hittade en massa härligt..o sitter bara o myser nu..

Jag vill tacka livet med Arja Saijonmaa letade jag efter efter att Sirpa http://puffeltufflan.wordpress.com/ nämnt den på sin blogg..men den jag hittade var så skrälligt inspelad..däremot hittade jag den här..tyvärr mina svenska  vänner så sjunger Arja på finska här..men den handlar om vänner o vänskap o hur man skiljer äkta vänner från de usla sådana..fin låt som jag tillägnar Sirpa.. ole hyvä..




                        

Ang Arja så måste jag bara berätta en liten söt historia som utspelade sig på 80-talet.. Jag o min dåvarande man o barnen var i Finland ..eftersom min man drev ett eget företag så var han tvungen o åka hem tidigare än jag  o ungarna.. Nåväl...han sitter på ett kafe på Helsingfors flygplats o dricker kaffe när en stilig dam uppenbarar sig vid hans bord o undrar om de kan dela bord..  Jadå säger han o hon sätter sig ned med sitt kaffe..han kikar lite förstulet på henne o tycker sig känna igen henne..men varifrån?? Plötsligt går det upp en talgdank o han utbrister förtjust  
-E det inte du som e den där SAJONAAARA???  Varvid Arja brister  i skratt, jo för det var ju så klart  hon, o glatt erkänner att jo o nog e det hon som e den där Sajonaara. Sedan hade de en riktigt trevlig fikastund ihop..  O jag garvade hysteriskt när han berättade det.
.

Nu ska jag stänga ner Youtube o försöka få lite gjort..ha en fin dag mina vänner.. 
   








Postat av: Cina

Publicerad 2009-08-28 10:29:36

Vilken härlig historia! Jag tycker hon verkar så trevlig och sympatisk, det var säkert en jättetrevlig fikastund!

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-28 18:56:13

Kul minne....:-) Arja verkar vara en dam med humor och ett stort skratt så jag kan riktigt höra henne där hon sitter med fd maken......:-)

Postat av: LapinPimu

Publicerad 2009-08-29 08:23:10

Men... hur missade jag den..

Läste ju inlägget men tror jag hamnade direkt i texten under videon.



Älskade fina underbara Engelsson... tack!

Den är ju så fin... fan jag bara ryser!!

(och grinar)



KIITOS Ihana Engelsson =)



Isot Halit!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej