Gomorron fredag

Publicerad 2009-07-31 09:22:31 i Allmänt,

säger engelsson med ett belåtet flin..jag har sovit o vilat ut o mår riktigt bra idag..vaknade stel som en glasspinne men det har ledat upp sig.. Snart dax för frukost men först tänkte jag visa lite bilder från trädgården, tagna i går kväll.. Allting växer så det knakar just nu..

Vildtomat, druvor, fjärilskrasse o mer vildtomat..druvan fotad av sambon 

Björmbär en cikoria ivrigt uppvaktad av små flygfän samt smultronspenat.. sambons bilder

Vinbergssnäckor.. 

Amerikanska blåbär


Vildtomaterna..



Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-31 09:46:04

God morgon! Vad har du gjort för nattliga hyss om du vaknar helt ledbruten? ;)

Jag har läst rovfåglarnas tid men blev liiite besviken då jag inte riktigt tyckte att den levde upp till det jag läst tidigare, men vad tusan läsa den går utmärkt och får man tag i den på loppis så tackar man och handlar. Nu har jag dessutom slickat såren och ser fram emot den nya boken, var det ödets hav den hette....måste komma ihåg till bokhandeln. :)

Förövrigt hoppas jag också att jag är klok och vis, det låter sååå mycket trevligare än negativ och vek. :)



Ha nu en härlig fredag så räknar vi ner mot helg!



Kram

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-07-31 10:13:47

Oj vad mycket gott det finns i din trädgård.

Nu är man tillbaka i verkligheten och har redan avverkat en vecka på jobbet.

Modern har rätat upp sig och sköter förhoppningsvis sig exemplariskt efter sitt äventyr.



Önskar dig och de dina en underbar helg.

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-07-31 10:21:21

Men ohhh vilka fina bilder..smultronspenat vad är det???

Såg väldigt häftigt ut!



Ha det gott..kramen



Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-31 10:45:39

Rackarns tråkigt att höra om lederna. Jag menar som så att om man åtminstone fått ha lite skoj och hyss för sig så kan man ta smälle och bita ihop lite, men är det bara tråkigheter bakom så skyller jag på Murphy!!



Har förövrigt skickat honom på en enkelbiljett till Antarktis, han ska fasen inte få slappa i solen med paraplydrink efter morgonens bravader. :)



Vi verkar ha rätt lika smak när det gäller böcker...du får gärna hålla mig uppdaterad om du hittar något bra. :)

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-31 11:06:59

Helt rätt tänkt!! Jag har själv haft min beskärda del av smärtproblem. Till min stora glädje har det läkt varje gång och jag märker inte mycket av det idag, men jag vet vad du menar.

Kul att du fått napp på boken - men glöm inte att ladda skafferiet med basvaror för bakning, innan du börjar läsa!! ;)

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-07-31 11:17:27

Det där såg trevligt ut.

Blev också intresserad av smultronspenat.

Fina bilder på snäckorna, som jag annars inte gillar men bilderna var som sagt var fina.



Ha en bra dag

/A

Postat av: Christina

Publicerad 2009-07-31 11:22:57

Winbergssnäckor har jag oxå massor i trädgården dom förökar sej som kaniner hihi...

Önskar dej en trevlig helg -här ööösregnar det ,suck vart e sommaren ?Eller e de detta som är sommaren ? Kramisar /STINA

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-31 11:23:25

Winbergssnäckor har jag oxå massor i trädgården dom förökar sej som kaniner hihi...

Önskar dej en trevlig helg -här ööösregnar det ,suck vart e sommaren ?Eller e de detta som är sommaren ? Kramisar /STINA

Kommentera inlägget här
Publiceras ej