engelsson har lekt fågelspanare*S*

Publicerad 2009-11-18 17:59:59 i Allmänt,

När vi var på visit i Karlshamn o då bl a träffade Karl-Oskar o hans Kristina..ja då upptäckte engelsson hur mycket fåglar det fanns i hamnen..o de blevo förevigade..de med..
Nån form av måsfågel..det vete fåglarna vilken
Gråsparven satte sig precis i närheten av engelsson o kameran..en liten linslus..
Svan..e den inte otroligt fin??
Kråkfarfar som satt o lurade på en gren...
Här han gömt sig med sitt byte..
Ännu fler måsar
En stilig anddrake..
Ja fina e dom o roligt hade jag..tyvärr så tillåter min kamera egentligen inte denna typen av fotografering då den har en nästintill obefintlig zoom..så bilderna blir ju därefter..men som sagt..roligt var det..


Postat av: Ulla

Publicerad 2009-11-18 20:12:55

Fina bilder (även om du inte tycker att du hade tillräcklig zoom)

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-11-18 20:22:18

Helt underbar svanbild!!! Haft en låång jobbig jobbdag. Först jobb 6 timmar, inklusive ett utvecklingssamtal sen 2 olka möten slutade 19:00 Med andra ord nästan 11 timmar!! Sovmorgon imorgon tack o lov!

Postat av: UUUUNDERBART!!

Publicerad 2009-11-18 23:25:25



Svanen... ja Rubbet!!

Det tar ju ett tag för mig att se bilderna

Men det är värt att vänta.

Har ju en sådan seg dator och är det bilder så laddas sidan upp ganska sakta.

Samma hos mig... brukar oftast inte kunna se alla mina egna bilder...

Bara på "baksidan" i skrivrutan där jag skriver inlägget...



Men när jag vinner så blir det ju givetvis en systemkamera av allra värsta sorten till dig...

Och jag får väl plussa på en dator på min önskelista =)

Observera.. jag skrev när jag vinner... inte om

Hahaha



Hoppas du får en bra natt med MYCKET sömn

och finfina drömma...



Isot Halit!!

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-11-19 09:12:48

Ja, gårdagen var väl ingen hit precis vad det gäller arbetstid kontra förkylning... var helt slut och inte kunde jag sova i morse. Men, men idag bara 4 timmar sen LEDIG till måndag. Känns lite i bihålor ännu men verkar gå över utan pencillin iallafall. Kram

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-11-19 09:50:43

Ja, visst är det kul att fotografera fåglar - och vet du, det är ju faktiskt ingen sport förrän man gör det med just "obefintlig zoom"!!! :-)



Jag blir iallafall mycket mer impad av t ex din superfina andbild än av något "ovanlig fågelart-foto" taget på 25-30 meters håll med värsta teleobjektivet för 50 000 spänn... Bra jobbat!!! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej