engelsson måste bara få visa

Publicerad 2009-10-24 17:30:48 i Allmänt,

sina underbart fina loppisfynd..  Vi har ju snubblat in på en o annan loppis i veckan som gått..o fyndat har vi gjort..o idag så förevigade vi några av fynden,,först ut ett stort pressglasfat på fot..ett sånt har engelsson drömt om länge..o nu hittade jag ett..o jag e så lycklig
Sen hittade jag även en burk i pressglas
.
Lite nytt att pynta med i höst följde oxå med hem
De små husen har vi fyllt med pumpor respektive kastanjer o glasbehållaren med orange glasstenar o fina löv från trädgården..
En theburk från England
En festlig sockerskål o ett fint bubbligt stop
Sen har engelsson faktiskt lyckats göra gele..på rönnbär o vildäpplen..det blev riktigt gott o så vackert
Ja lite smått duktig har jag varit..orken räcker ju aldrig till några jätteprojekt men det e roligt att höstpynta hemma o att koka gelen var en riktig utmaning.. Jag har aldrig gjort det förut o var övertygad om att den inte skulle stelna..men det gjorde den så snällt.. O idag så åt vi den med stekt kött o potatis o trattkantarellsås..såå gott o nu tar käre sambon o goa svärsonen disken..
O engelsson har sjunkit ner i sitt älskade soffhörn med en belåten suck..o ska strax ut på bloggpromenad hos er..känner att jag e grymt nyfiken på vad ni haft för er..


Postat av: Tussan

Publicerad 2009-10-24 17:59:45

Hej på Lördag skvällen vilka fina underbara bilder du har lagt in..det var väldigt fina loppisfynd.. Ha en bra helg och kram

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-10-24 18:10:46

Har aldrig varit bra på att varken safta eller sylta.Tycker väl att det är enklare att gå till affären antar jag...som jag säger"även solen har sina fläckar"!

Men givetvis måste det ju smaka helt underbart!

Om du bodde närmare skulle jag anlita dig för vårt gele behov är stort!(du vet har man en far som skjuter älg i parti o minut så går det åt!)



Allt gott med dig hoppas jag!

Postat av: Puff som alltid blir glad av att komma hit.

Publicerad 2009-10-24 18:40:57

Hej Gumman!!



Attans fula bilder som du lagt ut..

Helkassa ju!!



Hahaha... tänkte kolla hur det kändes att ljuga grovt.

Det kändes inte så bra faktiskt.



Men helt underbara bilder som vanligt!

Helt fenomenala färger... fattar inte hur man får det så bra..

Men det är mycket jag inte fattar när det gäller fotografering...



Ha en underbar Lördagskväll!!



Isot ISOT Halit sinulle!!

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-24 20:44:36

HEEEJ! Den lägenheten blir det inte fast det var ju stort. MEN gud så nedgånget och äckligt. Badrummet var gammalt och jätte äckligt. Det kommer flera.Ja fyra rum o kök på 105 kvm skulle jag inte tacka nej till hihi! ha en fin kväll kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-24 20:45:33

Glömde ju!! Vilka underbara loppis fynd du gjort!!!Helt kanon!! Kram

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-10-24 20:51:10

Det är kul att pressglas fått en renässans för det finns ju så mycket vackert. Du har gjort mycket vackra pyntsaker och gelen låter ju helt underbar.

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-24 20:55:17

Hahha låt dom hålla på jag tar inte åt mig! Ha en fin kväll! Iso hali

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-25 09:27:38

Åhh vad skönt att få sova ut, önskar att man fick göra det nån gång hihi men det kommer väl en dag när man kan göra det också! OJ hög skole prover, låter jobbigt men bra att det är fixat nu då! ha en bra söndag kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-25 10:58:42

Har något liknande glasfat på fot men med lite "vågig" kant. En gång när jag får hyllor i mitt glasskåp ska jag ha sånt i den och socker/gräddkannor som jag med gillar

Postat av: christina

Publicerad 2009-10-25 11:57:57

Hej hej , ja nu har jag kommit hem igen efter en super fin vecka i Turkiet haft det såååå skönt o roligt , tiden rusar bara iväg så var det dax att flyga hemåt igen . Här är det grått o regn i dag . Fint du har fyndat o jätte fina bilder .Kram på dej vännen /STINA

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-10-25 16:17:22

Vilka fina fynd..och fint har du gjort!



Ha en skön söndag, kramen

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-10-25 18:31:46

Du är då en riktig pysselmajja du ;))

kram på dej

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-25 19:15:13

Goder afton bästa kvinna!! Gott att höra att man kunde gulla bort en formsvacka. :)

Hur man nu kan ha det efter såna lyckade små fynd och skapelser....skicka mig genast en burk god glatt rödfärgad gelé annars kommer jag och min sug (det är egentligen den som hävdar att det är ett måste) och lägger vantarna på en. :)

Jahapps, imorgon börjar vi på en ny vecka....IGEN. Var tar de vägen??? Vet du??? Mina bara försvinner.

Stor kram på dig!

Postat av: Mormormu

Publicerad 2009-10-26 14:53:17

Köpt en liknande fat på fot, fast i blekt rosa pressglas, på loppis. Gav 50 spänn. Fynd tycker jag eftersom jag blir så glad av det!



Där ser man, även ett skrumpet äpple är vackert!!



Stor kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej