engelssons boktips

Publicerad 2009-09-21 17:37:48 i Allmänt,

Det finns en författare som jag inte kan hålla för mig själv längre..det vore högst orätt..så varsågoda här kommer ett boktips..

engelsson presenterar
Shirley Jackson en amerikansk författare som dog 1965, bara 48 år gammal. Hon har skrivit ett gäng noveller o barnböcker o en o annan roman..men dem lämnar vi därhän o koncentrerar oss på hennes två självbiografiska skildringar..Life Among the Savages..Liv bland vildarna 1953 samt Raising Demons...Mina små demoner 1957. I dessa två böcker så skildrar hon sitt o familjens liv på ett alldeles vansinnigt roligt sätt..första gången jag läste böckerna så garvade jag så tårarna rann..
Böckerna e utgivna i Sverige som en dubbelroman..på Bra böckers förlag


Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-09-21 18:14:53

Spännande,böcker jag aldrig hört talas om, men förstår inte vad all min lästid tagit vägen?! Kan den ha hamnat här på bloggen måntro...

Postat av: Puff som tackar Englesson för Boktipset.

Publicerad 2009-09-21 23:34:25

Låter onekligen som böcker som jag skulle kunna läsa.



Ska kolla om dom finns på bibblan =)



Nu blir det soffan och tv:n en stund

Det var länge sedan sist ju..



Isot Halit!!

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-09-22 13:04:00

Tack för tipset. Låter som det skulle passa i min bokhylla.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej