engelsson e lite ledsen idag...

Publicerad 2011-04-20 17:04:43 i Allmänt,

det kom ett brev från min läkare.. Det nya sockerprovet var även det för högt så hon anser att jag har diabetes..  Hittills så har engelsson bara blundat lite o jobbat på med ättiderna o motionen o liksom hoppats på att detta bara var nåt tillfälligt strul i systemet.. Men trots mitt idoga jobb så¨har jag inte fått ner värdena..bara vikten ..vilket jag naturligtvis e glad för.. Men nu blev det plötsligt allvar..broschyrerna jag fick av diabetessköterskan gäller på riktigt..inget kanske o tänk om....usch
Förövrigt så e jag lite nere pga extremt ökad värk..vete tusan vad som pågår i kroppen men det ylar o gnisslar i alla triggerpunkter o lederna e fruktansvärt stela..jag har svårt att använda händerna..fingrarna vill inte räta ut sig alls..
O påsken o våren som e min älsklingstid på året..att få plantera o pynta o städa o feja o bara sträcka ut armarna mot våren o ljuset o grönskan..omgiven av målade ägg o kycklingar o en o annan påskahäxa e underbart...  Men i år tar det emot..ja planterat har jag ju gjort ändå..tack vare min underbara familj som hjälper till.. O häxorna o tuppar o höns o kycklingar e framletade ur gömmorna..så nog har engelsson påsk alltid..men ingen ork..
På fredag så ska jag i allafall  ta fram lite sparad energi för då e det antik o samlarmässa i Glimåkra..o dit far jag o käre sambon vartevigaste år.. Så den villjag inte missa..helst..det e en tradition som e på sitt sjunde år nu..
Nee nu strejkar mina fingrar för mycket..blir så många stavfelo det e jobbigt o rätta o rätta..så jag önskar er en bra o fin onsdag.........


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-04-20 23:54:12

Jag blir så ledsen när jag läser hur ont du har. Önskar ju att du ska må bättre och inte sämre. Sänder massor av krya på dig kramar från ett soligt och fint Stockholm och önskar dig en riktigt fin påsk, vännen.

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-04-21 00:24:37

Hoppas vårvärmen tinar upp dina leder så du får njuta lite grand av påsken och mässan i Glimåkra. Kram

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-04-21 06:56:58

Morning o Glad Påsk på Dig! Trots ditt elände bjuder du på underbara foton! Hoppas du kan njuta lite i helgen i allafall!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-04-21 18:21:49

T.o.m kycklingarna såg lite ledsna ut!! Är ju tyvärr så att alla de "autoimmuna sjukdomarna" är närbesläktade och man har ökat risk åka på en efter en. Så är det med mig med, men än har jag klarat mig från diabetes tack och lov!! MEN vet att det går utmärkt klara sig med det med även om man blir lite ledsen/deppad i början!! Styrkekram och var stolt/glad för din viktnedgång den hjälper mycket i slutändan ändå ska du veta!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej